printlogo


جزئیاتی از دومین سوگواره بین‌المللی «ملت امام حسین(ع) »


​​​​​​​دبیر بخش رسانه‌های خبری دومین سوگواره ملت امام حسین(ع) گفت: سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) درصدد است داغ مصيبت شهادت حضرت عشق را در فضای مجازی به وسعت جهان به اشتراک گذارد. به گزارش خبرگزاری رسا، محمدرضا قربان‌زاده، در نشست خبری که در خانه مطبوعات استان قم برگزار شد، گفت: سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) درصدد است داغ مصيبت شهادت حضرت عشق را در فضای مجازی به وسعت جهان به اشتراک گذارد و ندای «ثبت لی قدم صدق عندك مع الحسين و اصحاب الحسين» را به جريانی همگانی تبديل كند و از اين گذر، فضای مجازی به حسينيه اعظم بدل شود.
قربان‌زاده پیام عاشورا را دربردارنده شجاعت و آزادمردی برشمرد و عنوان کرد: وظیفه ما اهالی رسانه به تأسی از حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) رساندن پیام عاشورا به همه جهانیان است؛ در همین راستا سوگواره ملت امام حسین(ع) برای دومین سال پیاپی در قم برگزار می‌شود.
دبیر بخش رسانه‌های خبری سوگواره ملت امام حسین(ع) اهداف این سوگواره مذهبی را شناساندن و معرفی پیام عاشورا دانست و ابراز کرد: اگرچه تاکنون خبر، نقد و تحلیل، مصاحبه و گزارش‌های زیادی در خصوص واقعه کربلا به نگارش درآمده اما هنوز هم رسانه‌ها به همه ابعاد اين واقعه عظيم نپرداخته‌اند و دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) از همه خبرنگاران، فعالان رسانه و پیشکسوتان عرصه اطلاع‌رسانی دعوت می‌کند با ورود به ابعاد کمتر پرداخته شده این نهضت، یاریگر پیام‌رسان کربلا حضرت زینب کبری(س) در صدور پيام عاشورا به جهانيان باشند.
وی شناسایی ظرفیت‌های مطبوعات در عرصه معرفی نهضت حسینی و تلاش در راستای معرفی هرچه بهتر آنان، قدردانی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران و فعالان برتر در حوزه معرفی نهضت عاشورا، شبکه‌سازی پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای عاشورایی و کمک به تأسیس و توسعه‌ مطبوعات عاشورایی در فضای رسانه‌ای کشور، برجسته‌سازی مسائل و سوژه‌های عاشورایی قابل حضور در ساحت رسانه، کمک به ارتقای کمی و کیفی تولیدات رسانه‌ای عاشورایی، تقویت فضای رقابتی برای تولید محصولات رسانه‌ای عاشورایی، تقویت تعامل میان خبرنگاران و فعالان عاشورایی عرصه مطبوعات و رسانه با نهادهای دینی، فرهنگی و رسانه‌ای و ترغیب خبرنگاران و فعالان رسانه به مطالعه، تحقیق و پژوهش در موضوعات عاشورایی و تولید محتوا را از جمله اهداف این سوگواره برشمرد.
قربان زاده با بیان اینکه همه رسانه‌های دارای مجوزِ فعالیت از هیئت نظارت بر مطبوعات می‌توانند در این بخش شرکت کنند، تصریح کرد: همه خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه شاغل و آزاد کشور که در مطبوعات ملی و محلی، نمایندگی نشریات سراسری و یا خبرگزاری‌ها و همچنین پایگاه‌های خبری فعالیت می‌کنند، می‌توانند در این سوگواره شرکت کنند.
دبیر بخش رسانه‌های خبری سوگواره ملت امام حسین(ع) با اشاره به تاریخ ارسال آثار گفت: آثار ارسالی به سوگواره باید از عاشورای حسینی ۱۴۴۳ مطابق با ۲۸ مردادماه ۱۴۰۰ تا پایان صفر ۱۴۴۴ مطابق با ۶ مهرماه ۱۴۰۱ در رسانه‌های دارای مجوز فعالیت از هیئت نظارت بر مطبوعات (نشریات مکتوب، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و رسانه‌های الکترونیک) منتشر و یا چاپ شده باشند.
وی افزود: شرکت‌کنندگان می‌توانند در هر بخش با حداکثر پنج اثر در سوگواره شرکت کنند که در صورت ارسال آثار بیشتر، پنج اثر نخست در نظر گرفته خواهد شد و شرکت‌کنندگان در بخش‌های مختلف، حداکثر در دو بخش می‌توانند حائز کسب رتبه و دریافت جایزه شوند. قربان زاده با تشریح جوایز سوگواره خاطرنشان کرد: تندیس، لوح تقدیر، هدیه ۳ میلیون تومانی برای یک اثر برگزیده در هر قالب و لوح تقدیر و  هدیه یک میلیون تومانی برای یک اثر شایسته تقدیر اهدا خواهد شد. وی با بیان مهلت ارسال آثار اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان ماه صفر مطابق با ۵ مهر ماه ۱۴۰۱ از طریق نام‌نویسی در سایت soogvareh.com آثار خود را ارسال کنند.