printlogo


سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) خبر داد
آمادگی مشهد برای اسکان 110هزار زائر پیاده
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: در دهه پایانی ماه صفر ۳۲۰ایستگاه صلواتی کوچک و بزرگ در مسیرهای منتهی به مشهد به زائران پیاده و سواره ارائه خدمت خواهند کرد. 


حسین رضایی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‌ریزی‌ها برای میزبانی از زائران پیاده اظهار کرد: در میزبانی از زائران پیاده امام رضا(ع) تأمین اسکان و ارزاق عمومی با قیمت مناسب و تسهیل حمل‌ و نقل از موارد مورد تأکید ماست. وی افزود: در حال حاضر ۲۰۰مدرسه، ۵۴ حسینیه و ۱۲ سالن ورزشی برای اسکان زائران تدارک دیده شده است. البته در تلاشیم علاوه بر این تعداد برای ۵۰هزار نفر دیگر نیز اسکان فراهم کنیم. 
رضایی با اشاره به تأمین ظرفیت اسکان برای ۱۱۰ هزار زائر پیاده خاطرنشان کرد: هم‌اکنون حدود ۷۰هزار زائر پیاده در سامانه 
به طور قطعی نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد ۱۵ هزار نفر مربوط به هیئت جوادالائمه(ع) هستند. علاوه بر این تعداد برای حضور ۱۰هزار زائر که به صورت انفرادی قصد تشرف به مشهد را دارند، ظرفیت اسکان فراهم خواهد شد.
وی ادامه داد: البته تنها اسکان زائران مطرح نیست بلکه مسئله تغذیه، درمان و امکانات امنیتی نیز از مسائلی است که برای آن برنامه‌ریزی لازم انجام شده است. در راستای خدمت‌رسانی شایسته به زائران پیاده امام رضا(ع) از ظرفیت‌های مردمی نیز استفاده خواهد شد. واحد مشارکت‌های مردمی نیز در ستاد فعال است و شماره حساب ۶۱۰۴۳۳۷۹۸۱۰۸۲۱۲۴ بانک ملت برای دریافت نذورات مردمی تعیین شده است.
وی گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار خدمه برای ارائه خدمت به زائران آماده هستند.