printlogo


خراسان جنوبی
شناسایی ۷۰۴ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تا کنون ۷۰۴ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی شناسایی شده‌اند.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، زمانی افزود: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، هزار و ۲۰۶ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی هستند که از این تعداد تا کنون ۷۰۴ دانش‌آموز با پیگیری آموزش و پرورش استان شناسایی شده‌اند.
از این تعداد دانش‌آموز پیگیری شده، ۱۵۴ دانش‌آموز در مدرسه‌های خاص از جمله مدرسه‌های دینی و همچنین مدرسه‌های خارج از کشور ردیابی شده‌اند که مشغول به تحصیل‌اند.
وی گفت: بقیه دانش‌آموزان به دلایلی از جمله کوچ‌نشین بودن، مبتلا بودن به بیماری سخت علاج، فقر، ترس از ابتلا به کرونا، اشتغال به کار، بدسرپرستی و بی‌سرپرستی و دوری مکان زندگی‌شان از مدرسه، سر کلاس درس حاضر نیستند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: آموزش و پرورش تلاش می‌کند تمام دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را به کلاس‌های درس بازگرداند که اضافه شدن ۱۰۷ کودک دور از مدرسه به دلیل ترس از کرونا و همچنین کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست و دارای فقر مالی به مدرسه‌های استان، امسال محتمل‌تر از دیگر بازماندگان است.