printlogo


قرارگاه هماهنگی دهه پایانی صفر در مشهد تشکیل شد
نخستین نشست قرارگاه هماهنگی دهه پایانی صفر برای خدمات‌رسانی بهتر به زائران رضوی برگزار شد.


​​​​​​​استاندار خراسان رضوی در این جلسه گفت: کار قرارگاهی با ستادی بسیار متفاوت است زیرا در  ستاد فقط برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد و به اجرای آن کاری ندارد ولی فعالیت قرارگاهی در بطن اجراست و نیاز به رصد و تصمیم‌گیری لحظه‌ای دارد. 
نظری افزود: بر همین اساس برای خدمت‌رسانی مناسب به زائران، قرارگاه دهه آخر صفر با پیش‌بینی هشت کمیته مختلف تشکیل شد.
اواظهار کرد: خدمت‌رسانی به زائران در ایام اربعین که با بسیج نیروها و امکانات دو کشور ایران و عراق انجام می‌شود با نوع خدمت‌رسانی در دهه آخر صفر و ایام شهادت امام رضا(ع) در مشهد بسیار متفاوت است. 
استاندار خراسان رضوی گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ واحد صنفی برای توزیع ۱۳ قلم کالای اساسی به نرخ مصوب مشخص شده‌اند و گروه‌های بازرسی بر نوع ارائه خدمت این مراکز نظارت خواهند داشت. 
استاندار خراسان رضوی افزود: یکی از مسائل اساسی حضور زائران در مشهد، موضوع اسکان آن‌هاست، بنابراین موضوع امکانات لازم برای زائران با توجه به ناپایدار بودن وضعیت جوی در آن روزها، با نگاهی فرااستانی برنامه‌ریزی شود. 
شهردار مشهد نیز با اشاره به خدمت‌رسانی از سوی مردم گفت: بیش از ۱۰۰ موکب با کمک آستان قدس رضوی در حال برپایی است و نیاز است تا از ظرفیت سایر موکب‌ها نیز استفاده شود.
سیدعبدالله ارجائی افزود: برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم، ظرفیت پارکینگ‌های سطح شهر افزایش یافته است. 
وی بیان کرد: بیش از ۵۰۰ اتوبوس جدید نیز برای حمل و نقل درون‌شهری و در هسته مرکزی شهر افزایش می‌یابد و این در حالی است که ۲۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز به حمل و نقل برون‌شهری اضافه خواهند شد.