printlogo


«مشکور» تشکری منتشر شد
به همت انتشارات آستان قدس رضوی کتاب «مشکور» منتشر شد.


​​​​​​​رمان‌ مشکور از جمله آثار زنده‌یاد سعید تشکری؛ نویسنده، پژوهشگر، منتقد و مدرس ادبیات داستانی و دینی کشور است. این رمان به وقایع دوران امامت امام کاظم(ع) و امام رضا(ع) می‌پردازد و شخصیت اصلی داستان «یونس بن عبدالرحمن» از رجال فرزانه و سرآمد در علم حدیث است که محضر امام باقر(ع) و امام صادق(ع) را درک و از امام کاظم(ع) و امام رضا(ع) روایت کرده است. او همچنین وکیل امام رضا(ع) بوده و از او به عنوان فقیه‌ترین و مبرز‌ترین شاگرد امام، همواره یاد می‌شود. 
در این رمان مخاطب با مهم‌ترین وقایع 35 سال امامت موسی بن جعفر(ع) آشنا می‌شود. این اثر در ۱۸۸ صفحه و با شمارگان هزار نسخه و قطع رقعی منتشر شده و با قیمت ۶۵۰هزار ریال در فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر در مشهد و سراسر کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.
این خبر حاکی است، کتاب‌های غریب قریب، آبی‌ها، موقف، اوسنه‎ گوهرشاد، هشت قصه، مردمان قصه کنند و قصه‌های آمین از دیگر آثار زنده‌یاد سعید تشکری است که در به‌نشر منتشر شده است. 
سعید تشکری از نویسندگان مطرح کشور که آثار متعددی در حوزه رضوی دارد، بهمن سال 1400 در سن 58 سالگی درگذشت و پیکر وی در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.