printlogo


آغاز به کار سومین رویداد بین‌المللی نوآوری اربعینی
نوآوری‌ها و ایده‌های اربعینی را به رویداد «روشنا» بفرستید
پوستر سومین رویداد بین‌المللی نوآوری اربعینی روشنا رونمایی شد.


به گزارش ایسنا، این رویداد که در سومین سال پیاپی با شعار «نوآفرینی در افق نور» و با همکاری اندیشکده راهبردی اربعین دانشگاه امام صادق(ع) و شتاب‌دهنده فرهنگی-مذهبی و اجتماعی شفق برگزار می‌شود، به دنبال فعال‌سازی ظرفیت مردمی در به‌کارگیری خلاقیت و ایده‌پردازی نوآورانه برای حل مسائل و مشکلات اربعین و ارتقا و رشد این پدیده عظیم الهی است.
سومین رویداد روشنا یک فرارویداد شامل سه رویداد است: ۱-مدرسه-رویداد ۲-رویداد حمایت ۳- رویداد روایت.
در مدرسه- رویداد تلاش می‌شود با هدف شناسایی و رشد ایده‌های خام و اولیه نوآورانه، در یک دوره آموزشی جامع، بسته کاملی از سرفصل‌های معرفتی و مهارتی مرتبط با حوزه اربعین و نوآوری ارائه شود. این دوره شامل مهارت‌افزایی زبانی شرکت‌کنندگان نیز است. در نهایت نیز شرکت‌کنندگان در قالب تیمی با تدوین بوم ایده‌پردازی و کمینه محصول قابل قبول به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. جوایز این بخش بدین صورت است:‌ تیم اول: ۱۵ میلیون تومان، دو تیم دوم هرکدام ۱۰ میلیون تومان و  سه تیم سوم هر کدام ۵ میلیون تومان.
در رویداد حمایت‌ با برگزاری رویداد(های) سرمایه‌گذاری از محصولات و خدمات نوآورانه ارائه شده در اربعین ۱۴۰۱ به‌منظور استمرار این کنشگری و فعالیت در سال‌های آینده، حمایت‌های ویژه‌ای با مشارکت خیران و نهادهای مرتبط صورت می‌گیرد.
در نهایت رویداد روایت نیز به عنوان آسان‌ترین نوع مشارکت شامل تمامی زائران اربعین ۱۴۰۱ می‌شود. بدین صورت که راوی و ثبت‌کننده خدمات و محصولات نوآورانه‌ای باشند که در مسیر پیاده‌روی با آن مواجه می‌شوند. فقط کافی است با یک فیلم یک دقیقه‌ای و ارسال مشخصات صاحب ایده در این رویداد شرکت کنند. در این بخش نیز به ۱۰ نفر که روایتگر نوآورانه‌ترین ایده‌ها باشند، هر کدام مبلغ یک میلیون تومان اهدا می‌شود.
محورهای موضوعی رویداد نیز شامل ایده‌ها، محصولات و خدمات نوآورانه در پنج محور ذیل است:
۱ - اربعین نورانی: ایده‌ها،‌ محصولات و خدمات مرتبط با معنویت، نورانیت و حوزه فرهنگی اربعین
۲- اربعین شیرین: ایده‌ها، محصولات و خدمات مرتبط با امور رفاهی و خدماتی اربعین
۳- اربعین الهام‌بخش: ایده‌ها، محصولات و خدمات ملهم از اربعین برای حکمرانی و سیاست‌گذاری بهتر
۴- بخش ویژه دانشگاه و اربعین:‌ ایده‌ها، محصولات و خدمات مرتبط با مشارکت دانشگاهیان در اربعین
۵ - بخش ویژه کودک و نوجوان و اربعین: ایده‌ها، محصولات و خدمات مرتبط با رشد کودک و نوجوان در اربعین
شایان ذکر است سومین رویداد روشنا در چارچوب طرح شهید بابایی بنیاد ملی نخبگان بوده و مشارکت‌کنندگان امکان دریافت جایزه فعالیت نخبگانی را خواهند داشت.
مهلت ارسال آثار در سه بخش یاد شده تا ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۱ است. برای ارسال آثار و دریافت اطلاعات بیشتر به تارنمای یا شناسه rowshana40@ در شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنید.