printlogo


استاندار خراسان رضوی: بیکاران روستایی شناسایی می‌شوند
استاندار خراسان رضوی گفت: شناسایی افراد بدون شغل و بیکار در روستاهای خراسان رضوی و اعلام فهرست آنان توسط ۲ هزار و ۶۰۰ دهیار در این استان انجام می‌شود.


به گزارش ایرنا، نظری در دیدار با معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: اگر مشکل اشتغال در روستاها حل شود، در مهاجرت معکوس و بازگشت مردم به روستا نیز نقش پر رنگی خواهد داشت.
وی ادامه داد: حوزه اشتغال یکی از موضوعات جدی فعالیت‌ها در استان خراسان رضوی است که در این راستا شکل‌گیری قرارگاه اشتغال با حضور مسئولان ذی‌ربط استانی برای تصمیم‌گیری دقیق و اجرایی، تا رسیدن به حل این مشکل ادامه پیدا می‌کند.
نظری با اشاره به تفاوت آماری اعلام شده از سوی سامانه‌های دستگاه‌های مختلف بیان کرد: برای کار عملیاتی نیاز به آمار صحیح وجود دارد و باید نظام ارزیابی و کنترل برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی، اصلاح و یکپارچه شود.
وی مشارکت بانک‌ها در فراهم کردن تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال، بر اساس همکاری مضاعف بین دستگاه‌ها را مورد تأکید قرار داد و افزود: فراهم‌آوردن تسهیلات برای ایجاد اشتغال باید صورت گیرد.
مرتضی فیروزآبادی؛ معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این دیدار گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها ایجاد تعهد ۳۴ هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی صورت گرفته است.