printlogo


خراسان ‌شمالی
تولیدات کشاورزی به بازارهای خارجی وارد نشده است
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: صادرات محصولات کشاورزی این استان بیشتر توسط چند شرکت بزرگ در استان انجام می‌شود و این در حالی است‌که این خطه قطب کشاورزی است اما تولیدات این بخش کمتر به بازارهای خارجی راه یافته‌اند.


به گزارش فارس، ناصر فخر موحدی در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان با بیان اینکه این استان قطب کشاورزی است، اظهار کرد: می‌توان کالاهای سایر استان‌ها را از گمرک این استان که ظرفیت بسیار مناسبی دارد صادر کرد و این مهم حتی به نفع تاجران نیز خواهد بود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی افزود: بسیاری از محصولات تولیدی این استان ظرفیت برای صادرات دارد که ضروری است تاجران و بازرگانان وارد کار شوند و همچنین می‌توان صادرات تولیدات سایر استان‌ها را نیز از این خطه انجام داد.
وی بر صادرات دام زنده و گوشت قرمز نیز تأکید کرد و افزود: زمینه صادرات محصولات دامی فراهم شده و از دستگاه‌های مسئول و متولی می‌خواهیم در این زمینه به طور جدی وارد کار شده تا دامدار منتفع شود.
فخر موحدی با اشاره به دعوت استان‌های خراسان شمالی، رضوی و گلستان به کشور ترکمنستان گفت: با این سفر در راستای انعقاد تفاهم‌نامه اقدام عملی انجام خواهد گرفت.
استان خراسان شمالی با استان آخال در این کشور تفاهم‌نامه‌هایی در زمینه‌های مختلف داشتند که از دستگاه‌ها، شرکت‌ها، فعالان بخش اقتصادی، تاجران و بخش خصوصی می‌خواهیم که از این ظرفیت برای گسترش روابط تجاری با کشور ترکمنستان بهره‌مند شوند.
فخر موحدی بر ایجاد بازارچه مرزی پرسه‌سو نیز تأکید کرد و افزود: فعالیت کشور ترکمنستان در سال اخیر افزایش یافته است که باید از این فرصت استفاده و آنان را برای ایجاد معبر و یا حتی بازارچه تشویق کنیم.