printlogo


پیش‌بینی افزایش دانش‌آموزان اتباع در مدارس
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود شمار دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس استان در سال تحصیلی پیش‌رو (1402-1401) با ۲۹ درصد افزایش روبه‌رو شود.


سید امیر شوشتری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در سال تحصیلی گذشته، این استان دارای ۷۵هزار دانش‌آموز از اتباع خارجی ثبت شده در فهرست آموزشی مدرسه‌ها بود که با توجه به افزایش شمار دانش‌آموزان در این حوزه، انتظار می‌رود امسال میزبان دست‌کم ۹۰ هزار نفر از این دانش‌آموزان در مدرسه‌های استان باشیم.
وی ادامه داد: بدین ترتیب در این حوزه نیازمند 3هزار معلم هستیم که با توجه به شرایط خاص فرهنگی، مدیریت نیروی انسانی در این مدرسه‌ها با توجه به مسائل مختلف صورت می‌گیرد.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: دو چالش نیروی انسانی و فضای آموزشی، جزو مشکلات حوزه تعلیم و تربیت استان است که خوشبختانه تلاش‌های مؤثری برای مدیریت و کنترل این چالش‌ها انجام شده است.
شوشتری افزود: با مدیریت انجام شده برای پرکردن خلأ نیروی انسانی، این کمبود از ۲۳ هزار معلم به 4 هزار معلم در سال تحصیلی پیش رو رسیده‌ است که برای جبران این شمار معلم، با پیگیری‌های انجام شده از طریق وزارت آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی به دنبال دریافت مجوز برای به کارگیری بازنشستگان و یا جذب معلم خرید خدمات آموزشی هستیم.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: بر اساس آنچه اعلام شده تا مهر ماه امسال ۱۸۰ آموزشگاه جدید تحویل آموزش و پرورش استان می‌شود که این می‌تواند بخشی از نیاز استان را تأمین کند.