printlogo


شهردار مشهد :
اختصاص ۸۰۰میلیارد به‌ پروژه‌های زودبازده حاشیه شهر
شهردار مشهد گفت: اراضی پادگان لشگر ۷۷ و زمین ۳۳ هکتاری بولوار بصیرت در یک سال گذشته تعیین تکلیف شده است.


سید عبدالله ارجائی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: اراضی پادگان لشگر ۷۷ و زمین ۳۳ هکتاری بولوار بصیرت در یک سال گذشته تعیین تکلیف شده است.
وی افزود: همچنین قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک ۶هزار میلیاردی با بانک شهر و قرارداد تأمین مالی ۱۵هزار میلیاردی با بانک مسکن در یک سال گذشته‌انعقاد شده است.
آغاز عملیات ساخت پروژه مشارکتی برج جنوب با سرمایه‌گذاری هزار و 500 میلیاردی نشانه بازگشت سرمایه‌گذاری به شهر است.
ارجائی درباره پرداخت مطالبات پیمانکاران خاطرنشان کرد: بدهی پیمانکاران در سال‌های ۹۸ و ۹۹ بیش از ۶۰ درصد مطالبات پیمانکاران در سال گذشته پرداخت شده است. شهردار مشهد ضمن اشاره به ساخت و توسعه سه ایستگاه آتش‌نشانی تصریح کرد: مناسب‌سازی بوستان‌ها برای افراد دارای نیازهای ویژه (معلولان) و راه‌اندازی سایت‌های ورزشی مختص بانوان در پارک‌ها از دیگر کارهای انجام شده در یک سال گذشته است.
ارجائی گفت: ۳۰ واگن در قالب ۶ رام قطارشهری به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان برای قطار شهری در یک سال گذشته خریداری شد.
وی ادامه داد: همچنین حفاری تونل شرقی خط سه تکمیل و مرحله معماری ایستگاه‌های فاز یک خط‌سه آغاز شده و هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان به خط سه قطار شهری تزریق شده است.
شهردار مشهد ضمن اشاره به خریداری ۸۳دستگاه اتوبوس، ۳۰ دستگاه میدل‌باس و نوسازی ۲۷ دستگاه اتوبوس، اظهار کرد: قرارداد ۱۳۹ دستگاه اتوبوس نیز منعقد شده است و در این مدت چهار خط با قیمت بلیت ۱۰۰ تومانی در حاشیه شهر نیز راه‌اندازی شد.
ارجائی بیان کرد: حذف الیت از ۳۸ معبر شهری و نوسازی ۴۱۳ دستگاه تاکسی از دیگر فعالیت‌های یک سال گذشته شهرداری مشهد است.
وی افزود: ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه زودبازده در حاشیه شهر در یک سال گذشته تعریف و آغاز شده است. ساخت و بهره‌برداری از پل طبرسی شمالی به رسالت و بهره‌برداری از زیرگذر آزادی - جانباز با تلاش شبانه‌روزی همکارانم در شهرداری انجام شد.
شهردار مشهد خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از جلوخان پایانه امام رضا(ع)، بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس و بهره‌برداری از ره‌باغ حضرت زهرا(س) در یک سال گذشته از دیگر فعالیت‌های عمرانی شهرداری مشهد بود.