printlogo


حل مشکل بی‌آبی و بیکاری سه روستا به دست امام محله
 با کمک مردم، پیگیری از نهادهای مرتبط توسط حجت‌الاسلام موسوی و کمک قرارگاه پیشرفت و آبادانی، مشکل بی‌آبی روستای خیرآباد در شرف برطرف شدن بوده و کارهای خوبی هم برای اشتغال جوانان در حال انجام است.


به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید روح‌الله موسوی، امام روستای خیرآباد قمرود از توابع شهر قنوات استان قم است و امامت مسجد قمر بنی‌هاشم این روستا را برعهده دارد؛ روستایی محروم که حتی از نعمت آب لوله‌کشی هم برخوردار نیست.
این طلبه علاوه بر پیگیری مشکلات این روستا، پیگیر امور دو روستای اطراف یعنی قوجه‌داغی و فیض‌آباد نیز هست؛ چرا که آن‌ها هم با مشکل نبود آب شرب دست‌ و پنجه نرم می‌کنند. او در خصوص مشکلات این روستاها می‌گوید: «در روستا امکانات رفاهی وجود ندارد و حتی مغازه‌ای نیست تا بتوان از آن نیازهای روزانه را خرید. من هم اتومبیلی ندارم؛ مجبورم با موتورسیکلت بین قم و روستا یعنی فاصله ۳۰ کیلومتری را برای انجام کارها مدام طی کنم».
 برخی وقتی شرایط روستا را می‌بینند به حجت‌الاسلام موسوی می‌گویند چطور اینجا سر می‌کنید، اما او برای رفع مشکلات مردم این سختی‌ها را به جان خریده است. با پیگیری‌های او و همراهی مردم و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه، کار لوله‌گذاری به مراحل پایانی خود رسیده و به‌زودی مشکل آب شرب روستاها حل می‌شود. مردم با وجود برخی اختلافات، همپای این امام محله برای رفع مشکلات روستا قدم برمی‌دارند و با او همراهی خوبی دارند.
 یکی از اقدامات خوبی که در این روستاها صورت‌گرفته، بوته‌کاری است که هم با هدف بیابان‌زدایی صورت می‌گیرد و هم این بوته‌ها که «آتریپلکس» نام دارد، مورد استفاده دارویی قرار می‌گیرند و نوعی اشتغال‌زایی است. این کار با پیگیری امام روستا و توسط یکی از اهالی آغاز و با وجود بی‌آبی به عنوان نمونه استانی نیز برگزیده شده است.