printlogo


آزادی ۱۰ زندانی جرایم غیرعمد در خراسان جنوبی
در پنجمین جلسه ستاد دیه خراسان جنوبی به ۱۰ پرونده جرایم غیرعمد رسیدگی و قرار شد تا پیش از اربعین حسینی با تسویه بدهی، این افراد آزاد شوند.


​​​​​​​ حسین پور؛ مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شاکیان بهترین خیران هستند، گفت: مبلغ بدهی ۱۰ پرونده بررسی شده ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده که از این مبلغ حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان (۵۰درصد) گذشت شاکیان بوده است.
او افزود: مبلغ ۹۴۰ میلیون تومان نیز برای زندانیان اعسار شد و مانده آن حدود یک میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان است که توسط ستاد دیه استان و ستاد دیه کشور تأمین اعتبار و از محل خیران خاص و ستاد دیه استان پرداخت خواهد شد.
حسین پور ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در ایام اربعین، زندان‌های استان را از زندانیان مالی خالی کنیم، همان‌طور که در زندان طبس زندانی بدهی مالی که مشمول شرایط ستاد دیه می‌شود، نداریم.
مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به پرونده‌هایی که امروز تعیین تکلیف شد، زندان قاین و یک زندان دیگر نیز در شرف خالی شدن از زندانیان بدهی مالی (مشمول شرایط ستاد دیه) است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۲ زندانی به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگشتند. کل بدهی این افراد ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن گذشت شاکیان بوده است.
او افزود: ۱۹۰ میلیون تومان نیز از آورده محکومان پرداخت شده است.
حسین پور ادامه داد: ۱۲ میلیارد تومان برای زندانیان اعسار شد تا به صورت اقساطی پرداخت کنند. همچنین 265 میلیون تومان از طریق ستاد دیه کشور و ۸۲۶ میلیون تومان نیز از محل ستاد دیه استان برای کمک به این زندانیان پرداخت شده است. مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر ۷۱ زندانی جرایم مالی در زندان‌های استان چشم به راه کمک خیران هستند که ۲۰ نفر بدهکار، ۴۷ نفر زندانی مهریه، سه نفر زندانی نفقه و یک نفر زندانی دیه هستند.