printlogo


واگذاری پروژه به پیمانکاران فاقد صلاحیت
پشت پرده مشکلات شاهان گرماب فریمان
روزهای پایانی مرداد ماه بود که با دستور دادستانی فریمان مجموعه آب درمانی شاهان گرماب این شهرستان به دلیل مشکلات بهداشتی و نداشتن مجوز بهره‌برداری پلمب شد.


به گزارش قدس آنلاین، هر چند این نخستین بار نبود و آبگرم شاهان گرماب یک‌ بار دیگر هم در سال۱۳۸۷ به دلیل وجود برخی مشکلات بهداشتی تعطیل شده بود؛ اما بر اساس آنچه گفته می‌شد امسال چون گردشگران از مجموعه آب‌درمانی شاهان گرماب گلایه و نارضایتی‌های زیادی داشتند، به همین دلیل در راستای استیفای حقوق مردم با دستور ویژه دادستانی تا اطلاع بعدی این مجموعه پلمب شد.
اما در مورد اینکه این مجموعه چه زمانی بازگشایی خواهد شد، مدیر شبکه بهداشت و درمان فریمان گفت: طی بازدیدی که مسئولان شهرستان از این مجموعه داشتند، فهرستی از مشکلات موجود که بین 7 تا ۱۰ مورد بوده تهیه و مقرر شده مسئولان آبگرم شاهان گرماب همه آن‌ها را رفع کنند که در این زمینه خود ما هم در حوزه بهداشت پیگیری‌هایی داشته‌ایم. مصطفی جعفری افزود: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های خود ما هم موضوع گردشگری است به همین دلیل در تماسی با مدیر مجموعه شاهان گرماب خواسته شد تا اگر آمادگی دارند و نواقص مرتبط با حوزه بهداشت رفع شده برای بازدید دوباره اقدام کنیم.  در بازدیدی که از این مکان توسط مسئولان صورت گرفته بود فقط بخشی از مشکلات مرتبط با حوزه بهداشت بوده و در سایر بخش‌ها هم مشکلاتی وجود داشته که مسئولان مرتبط باید گزارش آن را تهیه و برای دادستان ارسال کنند.
وی در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه گاه گفته می‌شود آبگرم شاهان گرماب تنها چشمه آبگرم قابل شرب ایران است، آیا موضوع را تأیید می‌کنید، خاطرنشان کرد: من در مورد آبگرم شاهان گرماب صحبت نمی‌کنم؛ اما بر اساس نمونه‌های آبی که از این منطقه گرفته شده، از نظر آزمایشگاه مرجع مقداری کدورت آب بالاست و توصیه برای آشامیدن نمی‌کنیم.
اما مشکلات مجموعه شاهان گرماب به همین‌جا ختم نمی‌شود به طوری که مدیرعامل هلال‌احمر خراسان رضوی هم پیش از این در یک جلسه با انتقاد از وضعیت شاهان گرماب گفته بود: متأسفانه آبگرم شاهان گرماب به دست پیمانکار نااهل افتاده است.
محسن ذاکریان با بیان اینکه قرارداد واگذاری آبگرم شاهان گرماب مانند قرارداد ترکمنچای بوده است، افزود: نمی‌دانم به چه صلاحدیدی مسئولان وقت هلال‌احمر به این نتیجه رسیده‌اند که بستن چنین قراردادی خوب است. تاکنون پیمانکار حتی یک‌ریال از تعهداتش را انجام نداده است. با وجود هزینه‌های بسیاری که از مردم گرفته می‌شود؛ اما خدمات نامناسبی داده می‌شود. در واقع به مردم ظلم می‌شود. امیدواریم بتوانیم فسخ قرارداد کنیم.