printlogo


برگزاری سلسله نشست‌های «اربعین‌شناسی»
بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، در آستانه اربعین حسینی سلسله نشست‌های «اربعین‌شناسی» را در قالب «مدرسه تابستانه اربعین» برگزار می‌‌کند.


این سلسله نشست‌ها در قالب چهار برنامه یک‌روزه برای تاریخ نهم شهریور(فردا) در دو نوبت صبح و عصر در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده است.
نخستین نشست به مدیریت حجت‌الاسلام و المسلمین حامد ملکوتی‌تبار، مدیر هیئت اندیشه‌ورز اسلام و ادیان و سخنرانی آیت‌الله مصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان و عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با موضوع «اربعین از منظر تمدنی» برگزار می‌شود.
نشست دوم نیز به مدیریت محمد حسین محمدپور پژوهشگر گروه ادیان و مذاهب بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با محوریت «زیارت پیاده از نگاه ادیان و دین پژوهی» و سومین نشست با عنوان «اربعین و ظرفیت‌های فرهنگی آن» به مدیریت دکتر حسین مهربانی فر؛ استادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه علوم اسلامی رضوی تدارک دیده شده است.
چهارمین نشست نیز با موضوع «اربعین و پاسداشت آن در دنیای معاصر» و مدیریت حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین بی‌ریایی؛ دبیر اجرایی فصلنامه اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی برگزار می‌شود.
آیین پایانی این سلسله نشست‌ها نیز با موضوع «اربعین و بررسی تأثیرات آن بر تداوم و تقویت جبهه مقاومت» با حضور آیت‌الله سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری نماینده سابق رهبری در سوریه و مدیر مؤسسه جبل الصبر تدارک دیده شده است.
علاقه‌مندان برای شرکت غیر حضوری در این نشست‌ها می‌توانند به لینک webinar.aqr.ir/bnd مراجعه کنند.