printlogo


محیط زیست
دیده‌بانی چند چوپان برای شکارچی متخلف!
یک شکارچی حرفه‌ای که برای فرار از برخورد قانونی، چند چوپان را مأمور دیده‌بانی و اطلاع از حضور مأموران کرده بود، در حالی دستگیر شد که اجزای بدن شکار نیز از محل اختفایش کشف شد.


هادی موسی پور؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشهد در تشریح ماجرا گفت: پیرو دریافت گزارش از سوی دوستداران طبیعت مبنی بر انجام شکار غیرمجاز در حاشیه منطقه حفاظت شده کوه بزنگان (ارتفاعات کوه‌های میامی)، مأموران یگان حفاظت این اداره بلافاصله به محل اعزام شدند. 
هادی موسی پور ادامه داد: با توجه به اینکه روستای محل سکونت فرد متخلف در نزدیکی کوه و محل شکار قرار داشت و از سوی دیگر این فرد هنگام مراجعه به شکارگاه در مسیر از برخی دامداران و... منطقه به عنوان دیده‌بان استفاده می‌کرد، امکان دستگیری شکارچی متخلف در منطقه میسر نبوده و وی از منطقه متواری شد.
اطلاعات بدست آمده حاکی از آن بود که اجزای حیوان وحشی شکار شده به محل زندگی شکارچی متخلف منتقل شده است. از این رو و با هماهنگی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مسلم(ع) بلافاصله یک تیم از نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این اداره با همراهی نیروهای قرارگاه عملیاتی و امنیتی شهید سلیمانی و تیم عملیاتی حوزه مقاومت بسيج 10 سپاه حضرت مسلم(ع) پس از کسب دستور قضایی ورود به منزل شکارچی غیرمجاز، خانه این فرد را محاصره و عملیات بازرسی و تفتیش را اجرا کردند.
وی بیان کرد: در پی این اقدام، شکارچی متخلف شناسایی و دستگیر و از محل حضور او یک قبضه اسلحه گلوله‌زنی دوربین‌دار برنو کالیبر 270، 12تیر فشنگ مربوط، یک دستگاه دوربین چشمی، مقداری گوشت متعلق به یک رأس میش وحشی و یک دست کله و پاچه قوچ وحشی کشف و توقیف شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشهد گفت: ضرر و زیان وارده به محیط‌زیست در پی این اقدام، یک میلیارد ریال است که متخلف مستلزم به پرداخت آن است. وی در ادامه از همکاری خوب و ارزشمند نیروهای ناحیه مقاومت بسیج سپاه مسلم(ع) تشکر و قدردانی کرد.

خبرنگار: عقیل رحمانی