printlogo


خراسان شمالی
پرونده مالیاتی خانه‌های خالی و خودروهای لوکس


مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی از شناسایی خانه‌های خالی و خودروهای لوکس در استان خبر داد. به گزارش ایسنا، یوسف یعقوبی‌نژاد اظهار کرد: تاکنون 2 هزار و 38 پرونده مالیاتی برای خودروهای لوکس در استان تشکیل شده است تا صاحبان آن‌ها مالیات مربوط به هر خودرو را پرداخت نمایند.
وی مالیات در نظر گرفته شده برای این تعداد خودرو در خراسان شمالی را ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان دانست و اظهار کرد: البته اطلاع‌رسانی برای پرداخت مالیات خودروهای لوکس هنوز به همه مؤدی‌ها ارسال نشده و تا کنون فقط برای بخشی از آن انجام شده است.
وی با بیان اینکه پرداخت مالیات خودروهای لوکس مربوط به خودروهایی با ارزش بیش از یک میلیارد تومان می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر نیز ۱۸۱ مؤدی نسبت به پرداخت مالیات خودرو لوکس خود اقدام کرده‌اند که معادل ۹۵۷ میلیون تومان شده است.
مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: تاکنون هزار و 265 خانه خالی در استان شناسایی شده که برای صاحبان آن‌ها نیز پیامک پرداخت مالیات ارسال شده است. مالیات تشخیص داده شده برای این خانه‌ها ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.
وی در پاسخ به این پرسش که تعداد خانه‌های خالی اعلام شده در گذشته بسیار بیشتر از این تعداد بود، گفت: سامانه‌ای توسط وزارت راه و شهرسازی برای این موضوع طراحی شده بود که در برخی موارد به اشتباه محل سکونت افراد را به عنوان خانه خالی اعلام می کرد یا اینکه اطلاعات خانه‌های شناسایی شده برای دریافت مالیات، ناقص بود یا فرایند شناسایی و ارسال اطلاعات خانه‌های خالی به سازمان مالیاتی زمان‌بر بود. این‌ها از جمله مواردی است که سبب کاهش آمار خانه‌های خالی در استان و کشور شده است.