printlogo


«اخوان ثالث» میراثدار شعر و ادبیات فردوسی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نزدیک‌ترین میراثدار و وارث شعر و ادبیات فردوسی مرحوم مهدی اخوان ثالث است.


به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد حسین‌زاده در مراسم سالروز بزرگداشت شاعر پرآوازه خراسانی مهدی اخوان ثالث در آرامگاه وی در توس افزود: فردوسی به ایران و قهرمانان آن عشق و علاقه داشت. فردوسی و صلابت بیان و کلامش آن‌قدر برای ایرانیان مهم بوده که صد‌ها سال بعد به ما رسیده و برای ما به یادگار مانده است.
وی گفت: اخوان اگر جایی قرار بود به آرامش برسد، در جوار فردوسی بود کسی که عشق به ایران و قهرمانان وطن و شهیدان آن داشت. اخوان همچنین عشق به فردوسی داشت.ما در شناساندن شاهنامه و قهرمانان آن به نوجوانان و جوانان کوتاهی داشته‌ایم، اما باید این اسطوره‌ها شناسانده شوند. پدران و مادران ما در شب‌نشینی‌ها و آیین‌های ملی این میراث را به ما منتقل کرده‌اند نباید تفریحات جدید و ورود ابزار نو به زندگی نسل امروز ما را از انتقال این میراث هویتی غافل کند.
حسن بلخاری، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور هم در این مراسم گفت: اگر مرحوم اخوان ثالث نبود شاید حملات شعر نوستیزان، شعر نو را به محاق می‌برد. وی افزود: وجه تأثیرگذاری او بر ادبیات فارسی بی‌مانند است. اخوان زمانه و فرهنگ تاریخ خود را می‌شناخت. ادیب، دانشمند و عربی‌دان دقیق و عالم بر معنا بود.