printlogo


معاون رئیس‌جمهور، میهمان ویژه میز خدمت استانداری خراسان‌رضوی بود
«تسهیلات» و «اشتغال» در صدر درخواست‌ها
همزمان با هفته دولت و در راستای ارتباط مستقیم با مردم و نیز پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان، میز ارتباطات مردمی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد.


در فرصت دو ساعت و نیمی که این امکان وجود داشت، مردم و برخی از مسئولانی که در استانداری حضور یافتند، موارد و مسائل فراوانی از سوی آن‌ها با سید مسعود میرکاظمی مطرح شد که در بسیاری از این موارد معاون رئیس جمهور دستور پیگیری تا حصول نتیجه را صادر کرد.
در نگاه کلی به درخواست‌های مردمی مطرح شده در این نشست می‌توان حل موضوع‌هایی از جمله مسائل سرمایه‌گذاری آن‌ها که بیشتر سرمایه‌گذاری‌های خُرد را تشکیل می‌داد و نیز مباحث کاری و استخدامی را به عنوان شاخصه‌های مطرح شده از جانب آن‌ها بیان کرد.

مدیران استانی پیگیر مصوبات سفر ریاست جمهوری
مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز که این فرصت برایشان ایجاد شده بود تا پیگیر مسائل مرتبط با دستگاه‌هایی که در آن خدمت می‌کنند، باشند صبح جمعه(دیروز) با حضور در استانداری خراسان رضوی در نشستی هرچند کوتاه با دکتر میرکاظمی بیشتر پیگیر مسائل بودجه‌ای دستگاه‌های خود شدند.
کیانی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از همین مسئولان بود. وی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس در مورد مسائل مطرح شده با معاون رئیس جمهور گفت: در مورد دو موضوع در این فرصت کوتاه با آقای دکترمیرکاظمی صحبت کردم. نخست اینکه با توجه به حضور یک میلیون تبعه خارجی در مشهد و نیاز آن‌ها به خدمات بهداشتی و درمانی درخواستی مطرح کردیم در راستای مدنظر قرار دادن این مهم در تخصیص سرانه برای پوشش خدمات به اتباع خارجی. موضوع دیگر، کمبود تخت‌های بیمارستانی است و در حال حاضر 3هزار تخت کمبود داریم و با رایزنی‌ای که صورت گرفت قرار بر این شد تا در مورد مسائل مطرح شده تصمیمات لازم گرفته شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد که یکی دیگر از مسئولان برای پیگیری مصوبات سفر اخیر ریاست جمهوری به استان در حوزه آب و فاضلاب مشهد بود، درباره موارد مطرح شده و نتیجه آن با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سفر اخیر ریاست جمهوری مصوبات خوبی در حوزه آب و فاضلاب مشهد داشت که دو یا سه مورد از آن‌ها نیاز به دستور و مصوبه خاص داشت که امروز مطرح شد.
حسین اسماعیلیان به مصوبه 5/45 میلیون یورویی سفر ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: این مصوبه که قرار است برای ساخت تصفیه‌خانه 110هزار مترمکعبی اجرایی شود، تمام مراحل آن انجام شده است و طی صحبتی که صورت گرفت، آقای میرکاظمی قول داد دستور لازم برای نهایی شدن آن را صادر کند. همچنین بودجه 500میلیارد تومانی از طریق ماده 56 برای ساخت یک تصفیه‌خانه دیگر نیاز به دستور برای تسریع در انجام امور مناقصه داشت که برای این موضوع نیز قول مصوبه داده شد. ضمن اینکه در مورد بحث آبرسانی به روستاهای شهرستان مشهد نیز قول مساعد برای پرداخت بودجه از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی داده شد.
مسائل و مشکلات حوزه اداره کل ورزش و جوانان از دیگر موارد مطرح شده در دیدار رو در رو با معاون رئیس جمهور بود که در این باره نیز رئیس برنامه و بودجه، موضوع مولدسازی از طریق فروش و تبدیل املاک این اداره کل و کمک به قسمتی از مسائل بودجه‌ای را عنوان کرد.
مدیر کل راه و شهرسازی نیز یکی دیگر از مسئولان استانی پیگیر مشکلات راه‌های خراسان رضوی به ویژه در حوزه اختصاص بودجه بود که با نظر مساعد معاون رئیس جمهور مبنی بر حل مشکلات پروژه‌هایی از جمله بزرگراه مشهد -چناران، جاده تربت حیدریه به زاوه و جاده مشهد به فریمان مواجه گردید.

پیگیری از روستاها تا شهرهای کوچک
اعضای شورای اسلامی و دهیاران چند نقطه از استان نیز از دیگر مسئولان شهری و روستایی بودند که رو در رو با معاون رئیس جمهور و رئیس برنامه و بودجه درخواست‌های خود را مطرح نمودند. درخواست‌هایی از جمله تجدید نظرخواهی درباره فهرست مناطق و شهرهای برخوردار و غیر برخوردار و نیز مسائلی از جمله زیرساخت‌های مخابراتی و اینترنتی مورد نیاز در روستا بیان و با نظر مساعد میرکاظمی روبه‌رو شد. 

فرصتی برای بیان مسائل مردم 
استاندار خراسان رضوی نیز درحاشیه برگزاری این میز ارتباطی گفت: دولت فعلی، دولتی مردمی و برخاسته از بطن و متن مردم است که این نیز خصوصیت برجسته دولت به شمار می‌رود.
یعقوبعلی نظری ادامه داد: یکی از برنامه‌های این هفته که هفته دولت است این است که مسئولان به سراغ مردم بروند و از نزدیک حرفشان را بشنوند و در خواست آن‌ها را پیگیری کنند. آقای میرکاظمی نیز به نمایندگی از دولت به مشهد سفر کرد که این فرصت برای مردم و مسئولان استانی فراهم شود تا مسائلی که مد نظرشان است با معاون رئیس‌جمهور و رئیس برنامه و بودجه کشور درمیان بگذارند. در همین راستا اعلام عمومی چندی پیش انجام شد و این فرصت مناسب در اختیار آن‌هایی قرار گرفت که درخواستشان را اعلام کردند و توانستند با معاون رئیس جمهور دیدار کنند.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در پایان بیشتر از دو ساعت ملاقات مردمی‌ا‌ش در استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در هفته دولت و در نخستین سالگرد تشکیل دولت سیزدهم، مسئولان با حضور در استان‌ها به مسائل و درخواست‌های مردم از نزدیک پاسخ می‌دهند. همچنین این فرصت وجود دارد تا مصوبات سفر هیئت دولت به استان‌ها نیز پیگیری شود تا بتوانیم با بررسی درخواست‌ها و مصوبات، مشکلات را حل نماییم. لازم به ذکر است در میز ارتباط مردمی روز گذشته استانداری خراسان رضوی بیش از ۳۰درخواست حضوری و نزدیک به ۵۰ درخواست مکتوب جمع‌آوری و مورد بررسی قرار گرفت که دریافت تسهیلات برای ایجاد زیرساخت‌های شهری و روستایی در استان، تبدیل وضعیت اشتغال و بهبود معیشت کارمندان و آغاز روند ساخت طرح‌ها بیشترین سهم را در این درخواست‌ها داشتند.

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر