printlogo


تحصیل 12 درصد دانش‌آموزان خراسان رضوی در مدارس غیردولتی
رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۱۲ درصد دانش‌آموزان خراسان رضوی در مدرسه‌های غیردولتی تحصیل می‌کنند.


غلامرضا نیک پور با اشاره به اینکه ۱8۰ هزار دانش‌آموز در استان در مدرسه‌های غیردولتی مشغول به تحصیل هستند، بیان کرد: ۱۰۰ هزار نفر در مشهد مشغول به‌تحصیل بوده که ناحیه‌های ۳، ۴ و ۶ مشهد بالاترین تراکم دانش‌آموز را دارا هستند.
نیک پور به میزان شهریه‌ها در سطح استان اشاره کرد و گفت: شهریه مقطع ابتدایی در سطح استان از ۲میلیون و 600 هزار تومان تا ۱۴ میلیون متغیر است. درمقطع متوسطه اول بین ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در مقطع متوسطه دوم از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان متغیر است.
وی بیان کرد: بحث شهریه، چالش مدرسه‌ها و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش است؛ زیرا خانواده‌ها اطلاع کافی ندارند. این مدرسه‌ها دارای یک شهریه ثابت هستند که در همه آن‌ها یکسان است و فعالیت‌های مکمل و فوق برنامه و هزینه‌های دیگری مانند سرویس، هزینه جداگانه‌ای بر مبنای قرارداد ولی با مدرسه دارند که بین مدرسه‌ها متغیر است. خراسان رضوی در‌بحث شهریه رتبه ۱۳ کشور را داراست و تنها بین ۳۵ تا ۴۲درصد افزایش شهریه داشته است.