printlogo


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
به دنبال حل مسائل «فهرست افراد ممنوع‌الکار» هستیم
بیست و پنجم مردادماه مهدی خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور اعلام کرد فهرست افراد ممنوع‌الکار این حوزه تا یک هفته دیگر اعلام می‌شود، اما این اتفاق نیفتاد و سه‌شنبه برخی رسانه‌ها به نقل از منابع آگاه در این سازمان مدعی شدند این فهرست نه‌تنها منتشر نمی‌شود بلکه سازمان سینمایی در یک رایزنی فشرده با نهادهای بالادستی، در حال برطرف کردن مشکل آن‌هاست.


​​​​​​​این موضوع شبهه‌ای ایجاد کرد که تصمیم‌سازی در این مورد در نهادهای دیگری صورت می‌گیرد. وزیر ارشاد تصریح کرد: تهیه فهرست افراد ممنوع‌الکار درنهایت در اختیار سازمان سینمایی است. هرجایی که مجوز می‌دهد، نظارت هم می‌کند و حق دارد به تخلفات رسیدگی کند که براساس قانون، در مورد فیلم‌سازان و بازیگران این مسئولیت بر عهده سازمان سینمایی است. این یک امر متعارف به‌شمار می‌آید و فهرستی که از آن صحبت شده بسیار محدود است و سازمان سینمایی برمبنای اختیارات و تکالیفی که دارد موضوع را جمع‌بندی می‌کند و تلاش دارد در همان موارد هم تا حد ممکن مسائل حل شوند.
وی با اشاره به اینکه ما بسیاری محدودیت‌ها را رفع کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: فیلم‌هایی داشتیم که به خاطر یک بازیگر مجوز اکران نمی‌گرفتند. ما گفتیم دلیلی ندارد سرمایه یک تهیه‌کننده یا کار یک مجموعه هنری به‌خاطر تخلف یکی از عوامل توقیف شود. اگر یک جایی هم تخلفی صورت می‌گیرد براساس قانون باید به آن رسیدگی کنیم .

خبرنگار: آرش خلیل‌خانه