printlogo


رئیس‌جمهور با حضور در مرقد امام خمینی (ره) به‌مناسبت آغاز هفته دولت تأکید کرد
اعتماد به جوانان، عمل به سیره امام (ره)
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه نگاه امام (ره) به مردم تشریفاتی نبود، گفت: بر همین اساس دولت مردمی سرلوحه کار خود را توجه به مردم، باور به مردم و مردمی اداره کردن کشور می‌داند.


​​​​​​​به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه روز گذشته و در آستانه آغاز هفته دولت به منظور تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل در حرم مطهر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی حضور یافتند.
رئیسی با اشاره به این تعبیر امام رضا (ع) که هیچ امری مثل خدمت به مردم زمینه قرب و نزدیکی به خداوند متعال را فراهم نمی‌کند و امروز این زمینه برای ما وجود دارد، افزود: امروز در این کره خاکی خیلی‌ها مدعی خدمت به مردم هستند، حتی اگر از کسانی که در کشور بیگانه‌ای حضور دارند، پرسیده شود اینجا چه می‌کنید، می‌گویند آمدیم به مردم خدمت کنیم، اما حقیقت آن است آنچه این مدعیان انجام می‌دهند، یک خدمت منفعت‌گراست.
رئیس جمهور نوع دیگر خدمت را خدمت از سر نوع‌دوستی دانست که از سر دلسوزی انجام می‌شود و تصریح کرد: کسانی که از سر نوع‌دوستی خدمت می‌کنند در عالم بسیارند. این نوع از خدمت نیز برگرفته از نگاه اومانیستی، انسان‌مدارانه و انسان‌محوری است.
رئیس جمهور با بیان اینکه آن نوع خدمتی که امام (ره) به ما آموختند، خدمت برای خداست، خاطرنشان کرد: در این نگاه برای تمام اقداماتی که انجام و گام‌هایی که برداشته می‌شود، نباید نسبت به احدی منت داشت؛ چرا که این نوع خدمت فقط باید برای خدا انجام شود تا قیمت پیدا کند. این امر مهم، آموخته امام به مردم و دولتمردان ایران اسلامی است و امروز به عنوان میثاق با امام(ره) پیمان می‌بندیم که خدمتمان برای خدا باشد، چرا که وقتی خدمت برای خدا باشد در هیچ مقطعی احساس خسران به انسان دست نمی‌دهد، بلکه به انسان انگیزه و به خدمت او برکت می‌دهد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با تأکید بر اینکه این نگاه امام (ره) تشریفاتی نبود، گفت: امام (ره) در پرتو خداباوری، مردم را باور داشت و جلب رضای آنان را زمینه قرب پروردگار متعال می‌دانست. بر همین اساس دولت مردمی سرلوحه کار خود را توجه به مردم، باور به مردم و مردمی اداره کردن کشور می‌داند و به راستی به میدان دادن و اعتماد کردن به مردم و به خصوص جوانان باور وثیق دارد و آن را عمل به سیره امام راحل می‌داند.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه امام (ره) در دفاع مقدس به مردم و جوان‌ها اعتماد کردند، افزود: اعتماد ایشان به مردم و جوانان موجب شد هم انقلاب به پیروزی برسد و هم انقلاب و نظام اسلامی تثبیت شود؛ بنابراین باید توجه عملی امام راحل به مردم و جوانان را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
وی با بیان اینکه پیمان دوم ما با امام راحل این است که همچون ایشان، دین را نسخه‌ای نجات‌بخش و سعادت‌آفرین برای جامعه بشری می‌دانیم که باید در جامعه اجرایی و عملیاتی شود، خاطرنشان کرد: برخی معتقدند که این امری دست‌نایافتنی است، اما باور ما این است اگر این‌گونه بود ائمه خود را الگو و اسوه جامعه معرفی نکرده و به ما توصیه نمی‌کردند به آنان اقتدا کنیم. ائمه توکل، ایمان به خدا، صبر، ایستادگی در راه هدف، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی را به ما آموختند که این‌ها اموری دست‌یافتنی هستند.رئیسی با اشاره به اینکه چهره‌ای مثل حاج قاسم سلیمانی هم در این مسیر حرکت می‌کند و مورد توجه مردم قرار می‌گیرد، گفت: به همین دلیل است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب شهید سلیمانی یک مکتب محسوب می‌شود. مکتب او در امتداد مکتب عاشورا و در امتداد مکتب امام رضوان‌الله تعالی علیه است، اما خودش می‌شود یک مکتب که باید به روش او نگاه کرد و او را الگو قرار داد.
رئیس جمهور نکته مهم و محوری در این مسئله را اجرای عدالت دانست و افزود: امام(ره) در آموخته‌ها و کتاب‌هایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره مردم را تأکید و دعوت به این می‌کردند که می‌توان عدالت را اجرا کرد. همچنین به مجلس شورای اسلامی برای وضع قوانین عادلانه، به قضات برای داوری عادلانه و به مجریان برای اجرای عادلانه قوانین تأکیدهای جدی داشتند.