printlogo


رواق دارالولایه بازگشایی شد
با تکمیل پروژه‌ عمرانی، رواق دارالولایه حرم مطهر رضوی روی زائران بازگشایی شــد.


رواق دارالولایه در قسمت غربی روضه منوره، حد فاصل صحن انقلاب اسلامی و صحن جمهوری اسلامی قرار دارد. با توجه به گذشت بیش از سه دهه از ساخت این رواق، اجرای پروژه‌هایی در آن برای تسهیل تشرف زائران ضروری بود. با همین اهداف، سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی از اسفند سال گذشته اقداماتی را در این خصوص آغاز کرد و طرح‌های تعریف شده برای این رواق، تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.
«غفاریان عصادست» معاون طرح و برنامه سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی درباره جزئیات این پروژه‌ها گفت: یکی از برنامه‌هایی که به منظور سهولت دسترسی زائران به این رواق اجرایی شد، ساخت پله‌های جدید، پله برقی و رمپ‌ در رواق دارالولایه بود. از دیگر اقداماتی که در این پروژه  انجام گرفت، تعبیه آسانسور 18نفره در بست شیخ‌طوسی جنب کفشداری 17 بود که برای جابه‌جایی زائران سالخورده و همچنین بیماران، بسیار کارآمد و مفید خواهد بود.
ساخت دو وضوخانه و آبخوری ، اجرای دو رمپ ویژه برادران و خواهران و افزایش ظرفیت کفشداری شماره 16 واقع در ایوان طلای صحن جمهوری که محلی پر تقاضا برای تشرف بود از دیگر اقدامات انجام شده در این رواق بود که به همت این سازمان انجام شده است.