printlogo


یکی از بزرگ‌ترین موقوفه‌های پس از انقلاب به ثبت رسید
وقف 500 میلیارد تومانی
تمامی سهام شرکت دهکده محب سلامت ایرانیان به ارزش ۵۰۰میلیارد تومان در مراسمی به توصیه و نیت خیرخواهانه مرحوم حاج محمدرضا اعتمادیان، رئیس اسبق سازمان اوقاف و امور خیریه وقف شد.


به گزارش خبرنگار مهر، طی مراسمی که دیروز در این سازمان برگزار شد، تمامی سهام شرکت دهکده محب سلامت ایرانیان به ارزش ۵۰۰میلیارد تومان به توصیه و نیت خیرخواهانه مرحوم حاج محمدرضا اعتمادیان با حضور حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و هیئت امنای مؤسسه غیرانتفاعی محب سلامت پارس وقف شد.
براساس وقف‌نامه، تمامی سهام شرکت دهکده محب سلامت ایرانیان با دارایی‌های منقول و غیرمنقول (واقع در استان البرز، بخش چندار، روستای امین‌آباد عرصه به مساحت 11هزار مترمربع و اعیانی 7هزار و ۶۰۰ مترمربع دارای ۵۲ اتاق برای 100 تخت بستری، درمانگاه، مراکز بازتوانی) به‌نام «دهکده محب سلامت» وقف شده است.
بر این اساس، موقوفه یاد شده به اضافه تمامی اموال منقول شرکت از جمله تجهیزات پزشکی و اداری، برمبنای اساس‌نامه شرکت به بیماران با اولویت ادامه درمان بیماری سرطان، قلب، ارتوپدی، اعصاب و روان و سایر بیماری‌های صعب‌العلاج ارائه خدمت می‌کند.
باتوجه به وقف‌نامه، تمامی درآمد موقوفه پس از کسر هزینه‌های جاری بیمارستان اعم از هزینه‌های پرسنلی، آموزشی، درمانی و بهداشتی به مصرف تعمیرات اساسی و توسعه و تجهیز مرکز درمانی موقوفه می‌رسد و بر هر مصرف دیگری مقدم است و درآمد مازاد بر مصارف یاد شده صرف درمان بیماران نیازمند خواهد شد؛ همچنین تولیت موقوفه با آقای مسعود اعتمادیان خواهد بود و در زمان حیات خود متولی بعدی را انتخاب خواهد کرد و آقای محمود لولاچیان نظارت خود را به‌صورت اطلاعی در موقوفه اعمال می‌کند.
در این وقف‎نامه آمده:این موقوفه از نوع عام است؛ همچنین تولیت مرکز درمانی موظف است در همه زمان‌ها موجبات آبادانی و تجهیز مرکز درمانی را برای بهره‌برداری صحیح به‌منظور ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مراجعان به نحو احسن فراهم کند.
حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی در این مراسم با اشاره به آیاتی از سوره غاشیه، اظهار کرد: مرحوم اعتمادیان یقین داشت خداوند متعال را ملاقات می‌کند؛ ایشان زندگی خود را وقف کرده بود و چیزی باقی نگذاشت که برای خدا ایثار نکرده باشد.
وی با اشاره به آیه ۳۲ سوره مائده (هرکس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده)، افزود: به نظر می‌رسد احیای نفس هم در جنبه جسمی و هم در جنبه روحانی مورد نظر است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با مهم خواندن موضوع حفظ‌العین در وقف، یادآور شد: اکنون دانش‌بنیان‌ها در وقف وارد شده‌اند؛ ارزان‌سازی تجهیزات پزشکی با استفاده از ظرفیت وقف و دانش‌بنیان‌ها کمکی بزرگ به مردم است.
حجت‌الاسلام خاموشی با مهم خواندن شکل‌های جدید وقف از جمله وقف سهام و وقف پول، خاطرنشان کرد: به‌تازگی موضوع راه‌اندازی بانک وقفی را مطرح کردیم؛ ما براساس قواعد خودمان می‌توانیم بانک وقفی داشته باشیم.