printlogo


استمرار پیگیری‌ها برای عقب ماندگی زیرساخت‌ها
استاندار خراسان جنوبی از پیگیری‌های جدی با همکاری نهاد ریاست جمهوری برای تکمیل زیرساخت‌های استان در حوزه‌های مختلف خبر داد.


​​​​​​​جواد قناعت اظهار کرد: در حوزه زیرساخت‌ها کمبودهای بسیاری وجود دارد و در ۹ ماه گذشته هم پیگیری‌های جدی برای جبران این کاستی‌ها با همکاری نهاد ریاست جمهوری انجام شده است.
به گزارش ایسنا وی افزود: به دلیل عقب‌ماندگی‌های دو تا سه دهه گذشته، در حالی که استان‌های دیگر دنبال توسعه‌اند ما درصددیم تا ضعف در زیرساخت‌های استان را جبران کنیم.
قناعت اظهار کرد: بر اساس قولی که داده شده، کار ساخت خط انتقال آب خلیج فارس در آینده در ورودی و خروجی استان آغاز می‌شود. اگر بتوانیم مصوبه‌ای از هیئت دولت بگیریم، موضوع انتقال آب از دریای عمان به خراسان‌جنوبی هم اجرایی خواهد شد.
همچنین کلنگ آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن بیرجند-قاین- یونسی هم هفته دولت به زمین زده می‌شود.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه مشکل ما در زمینه راه‌های استان بیشتر در کریدورهای اصلی است، یک سوم اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به جاده‌های خراسان جنوبی اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه ۵۸۰ کیلومتر باند دوم در سطح استان در حال ساخت است، ادامه داد: ۱۰۰ کیلومتر از این پروژه‌ها تا پایان سال زیر‌بار ترافیک می‌رود. مشکل بخش بهداشت روستاها و شهرهای استان، بیشتر نبود پزشک عمومی است که به هیچ وجه مناسب استان نیست.
قناعت مطالبه‌گری را زمینه‌ساز توسعه خواند و یادآور شد: مطالبه‌گری سبب تحرک و جهش در مدیران می‌شود و مدیر تراز انقلاب باید همیشه در مورد اقداماتش پاسخگو باشد.