printlogo


لزوم تکمیل 3 هزار مسکن برای خانواده‌های معلولان
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به وجود حدود ۳ هزار واحد مسکن نیمه تمام ویژه خانواده‌های معلول در استان گفت: امسال باید برای تکمیل این واحد‌ها اقدام شود.


به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مسعود فیروزی افزود: این کمک‌ها فراتر از تفاهم نامه‌های همکاری بهزیستی با لزوم تکمیل 3 هزار مسکن نا تمام برای خانواده‌های معلولان اداره  کل راه  و شهرسازی استان و دیگر دستگاه‌های مربوط است.
وی ادامه داد: اگر براساس این تفاهم‌ها مقرر شده است برای مثال، خانواده‌های دارای دو فرزند معلول، ۲ میلیارد ریال وام کمک هزینه ساخت مسکن با سود اندک دریافت کنند، این وام با وام بلاعوض یک و 2 میلیارد ریالی متفاوت است.
این مسئول درباره چگونگی اجرای قانون اعطای تسهیلات بلاعوض مسکن به خانواده‌های دارای فرزند معلول، تصریح کرد: درباره مسکن افراد دارای معلولیت، هیچ محدودیتی برای کسانی که بر اساس مقررات، آورده اولیه داشته باشند، وجود ندارد.
مدیر کل بهزیستی استان با بیان اینکه به هر خانواده دارای دو فرد معلول ۲ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض ساخت مسکن اعطا می‌شود، افزود: در صورت بهره مندی خانواده از زمین یا حتی در وضعیتی که خانواده دارای دو فرد معلول اقدام به خرید مسکن کنند، باز هم می‌توانند از این کمک بلاعوض بهزیستی بهره‌مند شوند. البته باید توجه کرد که رقم این کمک برای خانواده‌های دارای یک فرد معلول یا خانواده‌های بی سرپرست یا بدسرپرست، یک میلیارد ریال خواهد بود.
وی تأکید کرد: این کمک محدودیتی ندارد و مشمولان با ارائه مستندات مربوط می‌توانند از این مزایا برخوردار شوند.