printlogo


فراموشی‌استانداردهای محیط زیستی درباغ پرندگان مشهد
معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: باغ پرندگان مشهد هنوز با استانداردهای محیط‌ زیست و دستورالعمل‌های نگهداری پرندگان فاصله دارد که اخطارهای لازم در این زمینه برای متولیان صادر شده است.


​​​​​​​ محمد عرفانی افزود: در بازدیدهای نظارتی مشکلات و نقاط ضعف متعددی در این مجموعه مشاهده شده که تذکرات لازم و اخطارهای مربوط صادر شده است. اگرچه طی سه سال گذشته برخی مشکلات در این مجموعه مرتفع شده اما برخی مشکلات جدید ایجاد و برخی نیز تداوم دارد بنابراین آنچه مد نظر اداره کل حفاظت محیط زیست استان است تأمین نشده و بسیاری از فضاهای نگهداری پرندگان مورد تأیید نیست.
معاون محیط زیست خراسان رضوی گفت: هم اکنون در مجموعه باغ پرندگان دامپزشک مستقر داریم که بر تمام گونه‌ها و روند نگهداری آنان نظارت وجود دارد، اما متأسفانه در زمینه تغذیه و استانداردهای مد نظر محیط زیست هنوز نظر این اداره تأمین نشده است. عرفانی ازجمله تخلف‌های محرز این مجموعه را کیفیت تغذیه برخی گونه‌های پرندگان به‌خصوص گوشت‌خواران، سلامت و بهداشت بصری آبخوری‌ها و فضاهای شنای پرندگان، نگهداری پرندگان در فضاهای شیشه‌ای آن هم در مسیر مستقیم تابش نور خورشید، تراکم بالا در درون برخی قفس‌ها و نگهداری گونه‌های ناهمجنس در کنار یکدیگر که موجب برخی تنازعات گونه‌ها می‌شود، اعلام کرد. به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: هدف ما حفظ و نگهداری مراکزی مانند مجموعه باغ پرندگان به عنوان مجموعه‌های شاخص است در عین حال رعایت و اجرای استانداردهای زیست‌محیطی نیز مورد تأکید و جدیت است .