printlogo


خرید تضمینی گندم در زنجان از مرز 100هزار تُن عبور کرد
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از افزایش بیش از 2/4 برابری خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجانی از 28 خرداد تا دوم مرداد ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد.


ولی اله زمانی در تشریح جزئیات خرید تضمینی، اظهار کرد: بیش از 102 هزار تن گندم کشاورزان که در سال زراعی 1401 برداشت کرده‌اند، در استان خریداری شده است که مبلغ آن در کمترین زمان به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه محموله‌های گندم تحویلی گندمکاران افزایش بیش از 2 برابری داشته است، اظهار کرد: تاکنون 17 هزار و 676 محموله گندم خریداری شده و در سیلوهای ملکی و خصوصی در راستای برنامه‌ریزی در تأمین آرد و نان شهروندان ذخیره می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه روند پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان در جریان است، خاطرنشان کرد: باقی‌مانده مطالبات گندم‌کاران طی روزهای آتی به حساب آنان واریز و پرداخت مطالبات به روز می‌گردد.
زمانی در خصوص پرداخت وجه گندم به کشاورزان افزود: پس از تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت اسناد مربوط فایل پرداخت وجه به بانک کشاورزی ارسال و بعد از طی مراحل اداری به حساب کشاورزان واریز می‌شود.