printlogo


«ویکی‌نویسی رضوی» به گام آخر رسید

با اعلام نتایج داوری، برگزیدگان نخستین دوره مسابقه بین‌المللی «ویکی‌نویسی رضوی» شناخته شدند.
حجت‌الاسلام دکتر حجت مدرسی، رئیس گروه مطالعات بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در این باره گفت: نخستین دوره مسابقه بین‌المللی «ویکی‌نویسی رضوی» که با همکاری معاونت امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی این آستان برگزار شد، از میلاد باسعادت حضرت امام رضا(ع) آغاز شد و به مدت یک ماه به طول انجامید که با اعلام نهایی برگزیدگان به گام آخر رسید.
وی عنوان کرد: طبق اعلام نظر هیئت علمی این مسابقه، بیش از 90 مقاله در چهار رشته تولید، توسعه، ترجمه و عکس در 10 زبان فارسی، عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، ترکی استانبولی، مالایی، آلمانی، هندی و وینارایی نامزد شدند که در مجموع بیش از یک میلیون بایت محتوا به دانشنامه ویکی‌پدیا افزوده شد.
دکتر مدرسی در ادامه اشاره کرد: برای برگزاری این مسابقه سه داور متخصص در حوزه دانش‌نامه ویکی‌پدیا هر یک در زمینه تخصصی خود و به طور مستقل تمامی 90 مقاله منتخب را بررسی و نظر کارشناسی خود را اعلام کردند.
وی با اشاره به هدایای پیش‌بینی شده برای برگزیدگان گفت: از نفرات اول تا هشتم با اعطای وجه نقد و بسته تقدیمی تبرکات حرم مطهر قدردانی خواهد شد. همچنین نفرات صاحب رتبه نهم تا چهاردهم نیز با اهدای بسته تبرکات حرم مطهر قدردانی می‌شوند.