printlogo


قایق‌های تفریحی در آبادان به آب افتادند
موج جدید گردشگری آبی در اروندرود
همزمان با عید غدیر، طرح گردشگری آبی آبادان بر فراز اروندرود رسماً آغاز شد.


ظهر دوشنبه همزمان با عید غدیر، طرح گردشگری آبی آبادان پس از سال‌ها انتظار با حرکت کشتی گردشگری «میلاد اروند» بر فراز اروندرود رسماً آغاز شد.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان با اشاره به طرح گردشگری آبی آبادان، اظهار کرد: با توجه به سفر اخیر وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی به استان خوزستان و تأکید وی بر بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه گردشگری آبادان و خرمشهر، به دنبال رایزنی‌هایی که با ادارات و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط صورت گرفت، مقرر شد به صورت دائم و براساس زمان‌بندی از پیش تعیین‌ شده، گشت‌هایی در قالب طرح گردشگری آبی برگزار شود.
محمدحسین ارسطوزاده افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌ گرفته، مقرر شد این کشتی روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته با توجه به حضور گردشگران به آنان خدمات‌رسانی کند.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان ادامه داد: توصیه می‌شود دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و نیز راهنمایان گردشگری، اقدامات لازم در باب اجرای گشت‌های گردشگری آبی در محل یاد شده را انجام دهند.

فضای اروندرود بی‌نظیر است
سیدمجتبی محفوظی؛ یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در آیین اجرای طرح گردشگری آبی این شهر با اشاره به موضوع لغو روادید ایران و کویت اظهار کرد: لغو روادید ایران و کویت پیامدهای مثبتی برای هر دو کشور در حوزه توریسم دارد و وزارت امور خارجه باید با جدیت کار را پیگیری کند تا به سرانجام برسد.
وی اروندرود را یک فضای زیبا، بی‌نظیر و منحصر به فرد دانست و افزود: در ابتدای دوره نمایندگی‌ام به این منطقه آمدم و سوار یکی از کشتی‌ها شدم و فضای زیبای آن را دیدم. متوجه شدم مردم از این فضای زیبا محروم هستند و اعلام کردم باید شرایطی ایجاد شود تا مردم از این فضای بسیار زیبا استفاده کنند.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: امروز طرح گردشگری آبی آغاز شده و خوشبختانه توانستیم به آن هدف برسیم و این نتیجه خوب حاصل شود.

پیگیری خط آبی آبادان - کویت
محفوظی در خصوص برقراری خط آبی آبادان-کویت توضیح داد: خط آبی کویت - آبادان قبلاً بوده؛ ولی به دلیل شیوع کرونا و بعضی اتفاقاتی که رخ داد، متأسفانه لغو شد و قطعاً برای برقراری دوباره آن پیگیری خواهیم کرد.
وی با اشاره به اهمیت موضوع سوخت شناورها، بیان کرد: به مناسبت عید غدیر یک خبر خوب می‌خواهم به مردم آبادان اعلام کنم: برای سوخت شناورها درخواست اولیه ما به عنوان رئیس کمیته میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس از وزیر میراث بود و ایشان با جدیت به همراه معاون گردشگری خود پیگیری کردند و توانستند برای موضوع سوخت شناورهای گردشگری و تفریحی یارانه بگیرند که ابلاغ نیز شده است.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از سفر وزیر میراث و معاون گردشگری وی و بازدیدی که از  برخی مناطق  آبادان همچون خورگوبان، رودخانه بهمنشیر، نخلستان‌ها و آثار دفاع مقدس داشت، پیگیری‌های مستمری صورت گرفت.

دستور رئیس جمهور برای گردشگری آبادان
محفوظی ادامه داد: شب گذشته طرح‌های خود را به وزارت میراث ارائه کردیم و در چندین جلسه با معاون گردشگری وزیر میراث جلساتی برگزار شد و به خروجی‌های خوبی رسیدیم.
وی بیان کرد: این طرح روز گذشته در جلسه هیئت دولت مطرح شد. موضوع در این جلسه مطرح شد و وزیر میراث از آن دفاع کرد.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: رئیس جمهور در این جلسه دستور داد دژ سریع‌تر برداشته شود و مجوزهای آن را از ستاد کل دریافت کردم. اکنون توپ در زمین منطقه آزاد اروند است و فقط باید آن را بردارند و کار خاصی باقی نمانده است.

دولت اعتبارات گردشگری آبادان را تصویب کرد
محفوظی خاطرنشان کرد: روز گذشته در جلسه هیئت دولت یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان آبادان مورد تصویب اولیه قرار گرفت که رقم بزرگی است. باید طرح‌ها تکمیل شوند تا این اعتبار به اجرا برسد.
وی افزود: تصویب اولیه ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان وام برای افراد متقاضی فعالیت گردشگری در آبادان یک خبر خوب دیگر در حوزه گردشگری است. متقاضیان خرید شناور، بومگردی و... می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در تصویب اولیه است و اگر به تصویب نهایی برسد متقاضیان می‌توانند با مراجعه به اداره میراث فرهنگی آبادان از آن بهره‌مند شوند.

پیگیری لغو روادید
محفوظی با بیان اینکه لغو روادید کشورهای حوزه خلیج فارس با جمهوری اسلامی ایران قطعاً اقدامی مثبت است، عنوان کرد: این اقدام فقط با جمهوری اسلامی ایران نیست و باید کشورهای هدف نیز خواستار این موضع باشند و مقدمات آن را انجام دهند. وزارت امور خارجه تخصصش این زمینه‌هاست و خودشان آن نظر تخصصی را ارائه خواهند داد.

عملکرد ضعیف سازمان منطقه آزاد اروند
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به عملکرد مدیریت گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: از مدیریت گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند و سایر مدیریت‌های این سازمان تا به امروز چیزی ندیدیم.
محفوظی تأکید کرد: جلسات متعددی با مدیر عامل و سایر مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند داشتیم و اسکندری؛ مدیرعامل این سازمان فقط قول داد و امیدواریم این قول‌ها را به مرحله اجرا برسانند.