printlogo


درآمد سرانه عمومی کردستان پایین‌تر از میانگین کشوری

استاندار کردستان گفت: درآمد سرانه عمومی کردستان پایین‌تر از نصف میانگین کشوری است و این معضل بزرگی است که باید رفع شود. اسماعیل زارعی کوشا با بیان اینکه در سفر اخیر رئیس جمهور ۱۶هزار میلیارد ریال اعتبار برای استان مصوب شد، اظهار کرد: این میزان اعتبار برای بازه زمانی امسال و سال آینده و همچنین چند پروژه بلندمدت که تا سال ۱۴۰۳ طول می‌کشد، مصوب شده است.
وی افزود: هم اکنون درآمد سرانه عمومی کردستان از نصف میانگین کشوری پایین‌تر است و این یعنی فقر عمومی در استان جاری بوده و باید برای رفع آن تلاش‌ کرد.
استاندار کردستان اضافه کرد: در این استان فرصت‌های زیادی از دست رفته است. امروز نوبت ماست که وقت بگذاریم، ضعف‌ها را ببینیم و پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.
وی افزود: پروژهای زمین مانده و زمان‌دار این استان زیاد است از جمله آن می‌توان به تالار فرهنگ و فرودگاه سقز اشاره کرد که باید وقت بگذاریم و پیگیری کنیم. البته استان آنقدر ظرفیت دارد که بتوانیم در رفع مشکلات از آن بهره ببریم.
وی افزود: در استان کردستان با وضعیتی مواجه‌ایم که زنجیروار به هم پیوند خورده‌اند و ریشه اصلی مشکلات، بیکاری و نبود اشتغال است که قطعاً با کمک خیران، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان می‌توان بر این مشکلات فائق آمد.
استاندار کردستان یادآور شد: سیستم مدیریتی و کارگزاری ما در استان به گونه‌ای است که راه برای ورود خیران و سرمایه‌گذاران خیلی باز نیست. بنابراین باید تلاش شود فرهنگ بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها در استان تقویت شود.