printlogo


جواد کوهساری

ولادت: 10/11/1364 
متولد: مشهد
 شهادت: 26/3/1394
محل شهادت: فلوجه - عراق
مزار: بهشت رضا(ع) مشهد
یزدی  جواد کوهساری دهم بهمن ۱۳۶۴ درمشهد متولد شد. مجرد بود و از شهدای مدافع حرم. می‌خواست برای دفاع از حریم آل‌الله برود ولی پدرش مخالف بود و ماند تا رضایت والدینش را جلب کند و بعد به این سفر برود. 
شهید از اسباب تشکیل یک زندگی مشترک مثل خانه و خودرو برخوردار بود و با وجود اینکه در پروژه قطار شهری مشهد کار می‌کرد در رشته حسابداری نیز مشغول به تحصیل بود. خانواده قصد داشتند برای او به خواستگاری بروند اما به برادرش گفته بود: «من اینجا باشم و وهابیت که دشمن اسلام است بخواهد به حرم اربابم ابا عبدالله الحسین(ع) بی‌حرمتی کند؟». او نخستین بار بود که به عراق سفر می‌کرد. پس از رسیدن به زیارت امام علی(ع) در نجف اشرف رفت ولی موفق به زیارت امام حسین(ع) نشد با اینکه آرزوی زیارت حرم حضرت سیدالشهدا(ع) را داشت اما راهش را انتخاب کرده بود و برای انجام مأموریت عازم فلوجه شد و در ۲۶ تیرماه 1394 به شهادت رسید. طبق گفته شاهدان در روز تشییع پیکرش در حرم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) جمعیت زیادی آمده بودند.
همیشه یک‌تکه کلام داشت و آن‌ هم این بود که دعا کنید شهید بشوم و در ادامه، خودش نحوه شهادتش را هم مشخص می‌کرد و می‌گفت بروم روی مین و شهید بشوم و هر زمان این آرزوی خود را به زبان می‌آورد می‌خندید و می‌رفت. حتی در شب شهادت امیرالمؤمنین(ع) پای دیگ نذری که در هیئت برپا شده بود از بچه‌ها خواست برای شهادتش دعا کنند.  شهید کوهساری علاقه زیادی به گلزار شهدای طرقبه داشت، هر زمان که وقت داشت به زیارت مزار شهدا می‌رفت، به ما می‌گفت این شهدا مظلوم هستند باید برای زیارتشان وقت بگذاریم. او حتی به زیارت مزار شهدای مدافع حرم نیز می‌رفت.