printlogo


داور جشنواره مطرح کرد
کمک به توسعه صنعت «بازی» با رویکرد فرهنگی

داور دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: این جشنواره به توسعه صنعت بازی کشور با رویکرد فرهنگی و حفظ ارزش‌ها کمک می‌کند.
فرزانه شریفی، داور بخش بازی و نرم‌افزار دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) افزود: آثار ارسال شده به دومین دوره جشنواره نسبت به سال گذشته که فقط طرح‌ بازی‌ها ارسال شده بود، هم در حوزه اپلیکیشن و هم در حوزه بازی بسیار قوی‌تر و قابل توجه بود.
شریفی ادامه داد: بیشتر آثار دریافتی در این دوره، محصول اولیه و قابل توسعه بودند و علاوه بر آن، طرح‌های ارسالی نیز بسیار قوی بود و نسبت به دوره اول رشد جدی داشت و نشان داد جای امیدواری وجود دارد که با این روند مطمئناً تلاش‌های این جشنواره برای ارتقای کمی و کیفی تولیدات این بخش، به توسعه صنعت بازی در کشور با رویکرد فرهنگی و ارزشی مد نظر کمک خواهد کرد.
شریفی همچنین به ظرفیت‌های رسانه‌‌ای برای تولید محتوای دینی هم اشاره کرد و گفت: اگر چه جایگاه معنوی امام رضا(ع) و حرم مطهر ایشان، به خودی خود یک رسانه است اما رسانه‌های متنوع و متعدد در قالب‌های مختلف نیز می‌تواند در بازنمایی فرهنگ و سیره رضوی بسیار مؤثر باشد.
وی با اشاره به اتفاق خوب بین‌المللی شدن این رویداد نیز گفت: امیدوارم با بین‌المللی شدن این رویداد، آثار بیشتر و متنوع‌تری از کشورهای مختلف داشته باشیم و در کنار آن با اتخاذ تدابیری مانند ایجاد دپارتمان‌های تخصصی با حضور استادان مجرب بتوانیم به بهتر دیده شدن فرهنگ و سیره رضوی کمک کنیم.