printlogo


خرید گوشت بین‌راهی ممنوع!

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی نسبت به خرید گوشت تازه کشتار شده بین‌راهی هشدار داد و گفت: به مسافران توصیه می‌شود برای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از خرید این گوشت‌ها خودداری کنند.  به گزارش ایرنا، حمید رمضانی اظهار کرد: به مسافران هشدار می‌دهیم که با خرید گوشت‌های تازه کشتار شده در بین راه، خود را در معرض خطر ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو قرار می‌دهند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است اما مردم باید اقدام‌های پیشگیرانه را جدی بگیرند تا در این باره مدیریت بهتری برای کنترل بیماری انجام شود، مردم از کشتار در خارج از کشتارگاه به شدت خودداری کنند و از مصرف گوشتی که در خارج از کشتارگاه استحصال شده، اجتناب ورزند.
رمضانی افزود: یکی از مکان‌ها که حساسیت زیادی در زمینه عرضه گوشت تازه کشتار شده دارد، دوراهی دشت در مسیر بجنورد- جنگل گلستان است که در این زمینه تأکید و توصیه شده است که گوشت این مکان باید از کشتارگاه شهر گنبد تأمین و عرضه شود.
مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: به مردم و مسافران هشدار داده می‌شود که برای پیشگیری از گزش کنه از تماس با دام و خرید گوشت‌های تازه کشتار شده در بین راه‌ها خودداری کنند.