بهرهمندی افزون بر ۳۲۴ هزار نفر از خدمات بهداشتی در خراسان شمالی
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: پایگاههای سلامت شهری و خانههای بهداشت روستایی استان در سه ماهه نخست امسال به ۳۲۴ هزار و ۱۵۰ نفر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه دادند.
محمدرضا اکبری در گفتوگو با ایرنا اظهار کرد: پایگاههای سلامت شهری و خانههای بهداشت روستایی در این مدت بیش از یکمیلیون و ۳۰۰ هزار خدمت به جامعه هدف ارائه کردند.
وی افزود: این خدمات در بخش پیشگیری از فشار خون بالا، سکتههای قلبی و مغزی، تشخیص زودهنگام سرطان سینه، ارزیابیهای جسمی و روانی، مراقبتهای پیش از بارداری و دوران بارداری و مراقبتهای مرتبط با نوزادان، کودکان و نوجوانان است.
اکبری ادامه داد: ۳۷ هزار و ۳۵۴ خدمت نیز در قالب آموزش و مشاوره فرزندآوری و باروری سالم در این بازه زمانی ارائه شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: هپاتیت به صورت فعال در مراکز مشاوره بیماریهای رفتاری بیماریابی شده و بیماران در این مراکز از خدمات رایگان بهرهمند میشوند.
وی افزود: تست اولیه در مراکز مشاوره بیماریهای رفتاری انجام شده و در صورت مثبت بودن، نمونه خون فرد برای تأیید تشخیص به آزمایشگاه مرجع استان ارسال میشود.
اکبری خاطرنشان کرد: خدمات ویزیت و مشاوره به بیماران و خانوادههای آنها، آموزش و اطلاعرسانی، واکسن هپاتیت B به اعضای خانوادههای دارای بیمار مثبت که هنوز مبتلا به بیماری هپاتیت نشدهاند، آزمایش تشخیصی و درمان برای بیماران مبتلا یا مشکوک به هپاتیت نوع C، توسط پزشک به صورت رایگان انجام میشود.
برچسب ها :
ارسال دیدگاه
تیتر خبرها
-
فراوری سنگهای ساختمانی در خارج از خراسان رضوی
-
قدس خراسان
-
کانون معرفت؛ حلقه وصل مجموعههای فرهنگی و تربیتی مشهد
-
دستگاه قضا برای استفاده از ظرفیتهای مردمی جایگاهی ویژه قائل است
-
بهرهمندی افزون بر ۳۲۴ هزار نفر از خدمات بهداشتی در خراسان شمالی
-
گره کور ترافیک خیابان احمدآباد
-
طرحهای عمرانی در ۲۳ بقعه خراسان جنوبی در دست اجراست
-
اساتید جهادگر تبیین با تلاش مداوم، انقلاب را به سمت موفقیتهای بیشتر هدایت کنند
-
افزایش 32 درصدی فوتی ناشی از سوختگی در خراسان رضوی




