بزرگترین درس رسانهای نادر طالبزاده در نشست مطبوعاتی امام(ره) با خبرنگاران خارجی درس رسانهای
حوالی امروز
مرحوم نادر طالبزاده از جمله انقلابیهایی بود که به قول خودش اصلاً سابقه انقلابیگری نداشت! او در گفتوگو با «علی دهباشی» درباره اینکه چطور پس از سالها زندگی و تحصیل در آمریکا، کمی مانده به پیروزی انقلاب با امام(ره) آشنا و همین سبب دلبستگیاش به انقلاب میشود، گفته است: «خیلی از من میپرسن تو که آمریکا زندگی و تحصیل کردی، انجمن اسلامی دانشجویان کدوم شهر بودی؟ من اون زمان اصلاً نمیدونستم انجمن اسلامی چی هست؟... یه بار که از خونه اومدم بیرون برم صبحانه بگیرم... دیدم همه روزنامهها و مجلات تیتر و عکسشون درباره ایرانه... ماجرای سینما رکس و... تکون خوردم... رفتم تایم و نیوزویک رو خریدم... عکس امام رو برای اولین بار دیدم... یه جمله درباره شاه گفته بودن... تکون شدیدی خوردم... ریختم به هم... سیستمم انگار معکوس شد... ابهتی داشت امام... احساس کردم تصویر یک مرد رو میبینم.... چند روزی طول کشید تا تصمیم بگیرم درس رو ول کنم برگردم ایران... فکر کردم دیگه سفر و حضورم در آمریکا تموم شده... اولین سفرم به ایران رو همین جور آزاد اومدم... اون موقع تایم بهم موقعیتی داد که براش عکاسی کنم توی ایران... اومدم مجوز گرفتم و عکاسی کردم توی ایران... بعد از مدتی تصمیم گرفتم توی ایران که هستم به خبرنگاران خارجی کمک کنم... خبرنگاران خارجی قبل از 22بهمن نقش مهمی در انقلاب داشتن. امام هم این را درک کرده و دستور داده بودن به خبرنگاران خارجی کمک کنن تا پیام انقلاب صادر بشه... من خیلی جاها با خبرنگارا بودم ... از جمله با گروه سی بی اس... 13بهمن مصاحبه مطبوعاتی امام بود در مدرسه رفاه... اونجا یک ساعتی صبر کردم که یکی از خبرنگارهای بینالمللی یک سؤال حساس از امام بپرسن... اما سؤالات خیلی دم دستی بود... مثلاً میپرسیدن جمهوری اسلامی یعنی چی؟ کابینه نخستوزیری چه کسایی هستن؟ شما از کجا میخواهید این دولت رو تغذیه کنید؟ همه سؤالات این طوری بود. امام هم جواب میدادند آقای ابراهیم یزدی هم ترجمه میکرد... من اون زمان حس کرده بودم یک کودتای آمریکایی میخواد اتفاق بیفته... من به عنوان یک جوان 26ساله حس میکردم چنین اتفاقی میخواد بیفته و اگه امام یک نهیبی اینجا بزنن شاید مؤثر باشه... خبرنگار سیبیاس که روز قبل از نیویورک رسیده بود، آروم به من گفت: سؤال خوبی نداری که بپرسیم؟ گفتم چرا دارم... از امام بپرس اگر لازم باشه، حکم جهاد میدن؟ ...خبرنگار نفهمید یعنی چی... گفت روی کاغذ بنویس... و من روی کاغذ براش نوشتم... دستشو بلند کرد و سؤال رو پرسید... امام هم گفتن: بله اگر لازم باشد حکم جهاد هم میدهم... روز بعد تمام روزنامههای خارجی اینو تیتر کردن... روزنامههای داخلی رو هم اگه نگاه کنین 14بهمن تیترشون همینه... اون روز بزرگترین درس رسانهایام رو گرفتم که انقلاب اسلامی عرصهای هست که هر کسی میتونه کمک کنه... حتی یک فرد ناشناس میتونه کاری مؤثر انجام بده... امروز هم همین طوره... چقدر آدمای ناشناس کارای بزرگی در انقلاب انجام دادن که کسی نمیدونه، چه کسی اون کارهارو انجام داد...».
برچسب ها :
ارسال دیدگاه




