در همایش غربالگری و سلامت جامعه کارگری انجام شد
انعقاد تفاهمنامه میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره کل تعاون استان
تفاهمنامه همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب ۵ ماده، ۶ تبصره و ۹ بند منعقد شد.
در این تفاهمنامه بر موضوعاتی همچون فرهنگسازی و ارتقای سطح سواد سلامت، بهبود سبک زندگی کارکنان و فعالان جامعه کارگری، پیشگیری و مراقبت از بیماریهای شغلی و عمومی کارگران، تعیین و اولویتبندی نیازها در زمینه آموزش سلامت و ارتقای آن، تدوین محتواهای علمی و بستههای آموزشی کاربردی در محیط کار، استفاده از ظرفیت انجمنهای صنفی، مسئولان ایمنی و بهگران و پویش جامعه کارگری در غربالگریهای دیابت و فشارخون تأکید شده و مدت زمان این تفاهمنامه همکاری یک سال بوده و با نظر طرفین قابل تمدید خواهد بود.
معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی در این مراسم که با موضوع غربالگری و سلامت جامعه کارگری برگزار شد، بابیان اینکه انجام غربالگری و اقدامات پیشگیرانه نقش مؤثری در دوری از بیماریهای مختلف و تحمیل هزینههای بالای دارو و درمان دارد، اظهار کرد: ما باید با تمام توان برای توسعه سلامت جامعه با رفتار، گفتار و عملمان تلاش کنیم. معتقدیم باید از سنین کودکی روی آموزش رفتارهای سالم به فرزندانمان کار کنیم، تا در سنین بزرگسالی و زمان کار و فعالیت دچار مشکل نشوند و در این خصوص باید به تغذیه سالم و فعالیت بدنی مناسب توجه کرد.
مجید جعفرینژاد خاطرنشان کرد: متأسفانه باید بگوییم حوادث سکته مغزی در کشور ما ۱۰ درصد بالاتر از میانگین جهانی بوده و در کنار آن باید به ابتلای ۱۴ درصد به دیابت، ۳۰ درصد پیشدیابت و بیش از ۶۰ درصد با توده بدنی نامناسب اشاره کنیم.
وی با ذکر این نکته که ما متولی حوزه سلامت هستیم، اما به تنهایی در این حوزه بسیار مهم مسئول نیستیم، تأکید کرد: در این خصوص باید بگوییم مسئولیت ۲۵ درصد سلامت جامعه با حوزه بهداشت و ۷۵ درصد دیگر با سایر مجموعهها و خود مردم بوده و در این حوزه مهمترین نقش را خود مردم با رعایت بایدها و نبایدهای سلامت دارند.
معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی ادامه داد: ما همچنین معتقدیم باید فناوری نوین و دسترسی راحت در حوزه سلامت فعال شود که این مهم محقق شده، اما اگر مشارکت و همکاری مردم و دیگر مجموعهها را شاهد نباشیم، اثرات مثبت اقدامات مؤثر صورت گرفته، دیده نخواهد شد.
جعفرینژاد گفت: ما میخواهیم از ظرفیت بخش کارگری با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نحو احسن استفاده کنیم تا جامعه کارگریای سالم و بهدور از بیماریهای واگیر و غیرواگیر داشته باشیم.
برچسب ها :
ارسال دیدگاه
تیتر خبرها
-
روزشمار بازگشت 40هزارمیلیارد تومان به خراسانرضوی
-
قدس خراسان
-
منابع آبی به برخی صنایع خراسان شمالی اختصاص نمییابد
-
3 تفاهمنامه برای توسعه گل نرگس در خوسف امضا شد
-
بنر مشقی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی
-
خراسان رضوی آماده برگزاری انتخابات تمامالکترونیک
-
گلی که به سر زعفرانکاران زدیم
-
22 بهمن تجلی حمایت کلامی و انتخابات، تجلی حمایت عملی از نظام
-
انعقاد تفاهمنامه میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره کل تعاون استان
-
تولید روزانه ۲۴۱ تُن پسماند در مشهد




