حضرت خدیجه(س) در ادب و اخلاق در درجه والا بود
هنگامی که پیامبر اکرم(ص) حضرت خدیجه(س) را عقد کردند، ابوطالب یک طرف و پدر حضرت خدیجه(س) از طرفی دیگر، عقد را خواندند و حرامی را حلال کردند. ادب این زن تا کجاست که به پیامبر(ص) خطاب کرد و گفت به خانه خودت بیا، خانه من خانه تو است و من کنیز تو هستم؛ زنی که اولین ثروتمند قریش و تاجر بزرگی است. حضرت خدیجه(س) در ادب و اخلاق در درجه والا بود و پیامبر اکرم(ص) هم به ایشان کمال علاقه را داشتند.پیرزنی خدمت پیامبر(ص) رفت و ایشان به او احترام کرد. عایشه گفت: چرا اینقدر احترام کردی؟ پیامبر(ص) فرمود او با همسرم خدیجه رفت و آمد داشت. سالها در یک خانه، سه نفر خدا را عبادت میکردند که رسول خدا(ص)، حضرت خدیجه(س) و امیرالمؤمنین(ع) بودند.
برچسب ها :
ارسال دیدگاه
تیتر خبرها
-
خدمت به مردم، خلاصه زندگی ائمه اطهار(ع) است
-
قدس رواق
-
حضرت خدیجه(س) در ادب و اخلاق در درجه والا بود
-
معمار هندسه های مقدس
-
نبرد در هنگ طلاب
-
دکلمهخوانی هفته دفاع مقدس در حرم مطهر امام هشتم(ع)
-
بسط فقه بدون پیوند با علوم انسانی میسر نیست
-
مشارکت آستان قدس رضوی در اکران فیلمهای خراسانی دفاع مقدس
-
حضرت خدیجه(س) الگویی برای جهاد اقتصادی زنان




