PDF

تصمیم به احیای کامل روابط با آفریقای جنوبی داریم

 امیرعبداللهیان:

تصمیم به احیای کامل روابط با آفریقای جنوبی داریم


​​​​​​​حسین امیرعبداللهیان عصر دیروز پیش از آغاز سفر خود به آفریقای جنوبی که با هدف شرکت در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور صورت می‌گیرد، گفت: پس از یک وقفه سه‌ساله به دلیل شرایط کرونایی، کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی را در پرتوریا برگزار می‌کنیم.  وی پیگیری موضوعات دوجانبه و برخی مسائل بین‌المللی و دیدار با رئیس جمهور و وزیر خارجه آفریقای جنوبی را از دیگر محورهای این سفر اعلام و تأکید کرد: از روز دوشنبه (16 مرداد)‌ تیمی متشکل از معاونان 12 وزیر به همراه بخش خصوصی ایران در آفریقای جنوبی حضور دارند و در رایزنی با مسئولان وزارت خارجه این کشور مشغول نهایی سازی موضوعات مربوط به همکاری‌های دو کشور و آماده کردن اسناد برای سفر آینده رئیس جمهور ایران هستند. امیرعبداللهیان بیان کرد: رئیس جمهور آفریقای جنوبی از رئیس جمهور کشورمان دعوت کرده دوم شهریورماه در نشست دوستان بریکس که در سطح سران این سازمان برگزار می شود، حضور یابد و علاوه بر آن در فصل پاییز نیز سفر دوجانبه رئیس جمهور به آفریقای جنوبی در قالب برنامه‌ای مفصل تدارک دیده شده است. دیپلمات ارشد کشورمان تصریح کرد: در جریان این سفر هماهنگی‌ها برای هر دو سفر رئیس جمهور محترم به آفریقای جنوبی (نشست سران بریکس و نشست تخصصی دوجانبه) در دستور کار ما قرار دارد. 
وی در پایان خاطرنشان کرد: آفریقای جنوبی کشور مهمی در قاره آفریقاست که ما روابط دیرینه‌ای با این کشور داشته‌ایم و احیای کامل این روابط از برنامه‌های در دستور کار این سفر است. گفتنی است؛ روز سه‌شنبه آقاجعفری، سفیر کشورمان در آفریقای جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا خبر داد: پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی پنجشنبه ۱۹ مرداد با حضور وزیر امور خارجه در پرتوریا برگزار می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه