به‌آب‌اندازی دو شناور800 تنی ایرانی

به‌آب‌اندازی دو شناور800 تنی ایرانی


​​​​​​​معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: دو فروند لندینگ‌کرفت نوساز ۸۰۰ تُنی ساخت صنایع داخلی کشور در یکی از شرکت‌های کشتی‌سازی بندرعباس به آب‌اندازی شد.اسماعیل مکی‌زاده دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در روزهای پایانی سال، آزمون‌های دریانوردی دو فروند لندینگ‌کرفت نوساز ۸۰۰ تنی ساخت صنایع داخلی کشور با حضور و نظارت کارشناسان اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناورها و مؤسسات رده‌بندی داخلی با موفقیت به آب‌اندازی شد.
به گفته وی؛ این شناورها مشابه هم به طول سرتاسری ۵۳ متر، 50/14متر عرض و دارای 25/2 متر آبخور بوده که تمامی مراحل طراحی، ساخت، تکمیل و نصب تجهیزات در یکی از شرکت‌های شناورسازی داخلی توسط متخصصان و کارشناسان داخلی انجام شده است.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: این شناورها هریک دارای دو دستگاه موتور اصلی ۸۳۰ اسب بخار و سرعت ۱۰ گره دریایی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی پس از صدور گواهی‌نامه‌های فنی، ایمنی و دریایی مجاز به تردد و بهره‌برداری با پرچم کشور خواهد بود.مکی‌زاده خاطرنشان کرد: چهار فروند شناور لندینگ کرافت دیگر نیز با ابعاد متفاوت در شناورسازی‌های بخش خصوصی شهرستان بندرعباس درحال ساخت است.
وی اضافه کرد: همچنین دو فروند کشتی خدماتی ۴۰ متری با ۱۰ متر عرض ساخت صنایع بندرعباس نیز در ایام دهه فجر امسال به آب‌اندازی شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه