حمایت دولت از هنر اصیل و بومی موسیقی مقامی خراسان شمالی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد

حمایت دولت از هنر اصیل و بومی موسیقی مقامی خراسان شمالی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور از حمایت دولت از هنر اصیل و بومی موسیقی مقامی استان خراسان شمالی خبر داد.


محمدمهدی اسماعیلی در سفر یک‌روزه خود به خراسان شمالی شامگاه پنجشنبه در اختتامیه سومین جشنواره موسیقی مقامی در شهرستان شیروان گفت: برنامه‌های جدیدی برای حمایت هنر اصیل و بومی موسیقی مقامی در این منطقه تدارک دیده شده و در این راستا از طرح‌های نوین در این زمینه حمایت‌های لازم انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ با تأسی از رهبری عزیز و حکیم انقلاب و براساس برنامه تحولی دولت مردمی برای اعتلای فرهنگ و هنر در همه بخش‌های کشور متناسب با ظرفیت‌ها و استعدادها برنامه‌ریزی ویژه تدارک دیده است اظهار کرد: در همین راستا پاسداشت هنر اصیل موسیقی مقامی خراسان شمالی به عنوان پایگاه بزرگ موسیقی نواحی کشور از اولویت‌های وزارت فرهنگ به شمار می‌رود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این استان در بخش موسیقی مقامی در سطح کشور جایگاه مهمی دارد و هنرمندان این استان در میادین بین‌المللی خوش درخشیده و در این خصوص دارای ظرفیت‌های‌های زیادی است.
اسماعیلی تصریح کرد: هیچ محدودیتی برای اعتلای موسیقی اقوام و تجلیل از هنرمندان فاخر و ارزشمند آن وجود ندارد و وزارت فرهنگ برای اعتلای حوزه فرهنگ و هنر ایران از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه استعدادهای درخشانی در استان خراسان شمالی و حتی در روستاهای مرزی آن وجود دارد که باید به رشد و رونق فعالیت‌های این مناطق کمک کرد گفت: با سفر به این استان فصل جدیدی باز خواهد شد و از فرهنگ و هنر استان و همچنین رسانه‌های این خطه حمایت ویژه خواهیم کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ساخت مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری استان خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: تلاش می‌کنیم زیرساخت‌های این مجموعه طی دو سال به پایان برسد.
گفتنی است بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و... استان خراسان شمالی در محل سالن ورزشی دانشکده انقلاب اسلامی بجنورد، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و بازدید از پروژه مجتمع فرهنگی و هنری بجنورد و موزه هنرهای معاصر بجنورد از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خراسان شمالی بوده است.

خبرنگار: سمانه محمدزاده ثانی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه