صعود سه‌پله‌ای ایران در رده‌بندی تولیدکنندگان بزرگ خودرو

صعود سه‌پله‌ای ایران در رده‌بندی تولیدکنندگان بزرگ خودرو

سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری از صعود سه‌پله‌ای ایران در رده‌بندی جهانی تولیدکنندگان بزرگ خودرو جهان در سال ۲۰۲۲ و عبور تولید خودرو ایران از مرز یک میلیون دستگاه خبر داد.


آمارهای منتشر شده از سوی سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری نشان می‌دهد تولید خودرو جهان در سال ۲۰۲۲ با رشد ۶ درصدی نسبت به سال پیش از آن مواجه شده و به ۸۵ میلیون و ۱۶ هزار دستگاه رسیده است. بر اساس این گزارش تولید خودرو ایران در سال ۲۰۲۲ نیز با رشد قابل توجه ۱۹ درصدی نسبت به سال پیش از آن مواجه شده و به یک میلیون و ۶۴ هزار و ۲۹۸ دستگاه رسیده است. بر این اساس برای نخستین بار از زمان خروج آمریکا از برجام تولید خودرو ایران به بالای یک میلیون دستگاه بازگشته است که این امر نشان‌دهنده خنثی شدن اثر تحریم‌ها در اقتصاد ایران است. تولید خودرو ایران در سال ۲۰۲۱ نیز ۲۱ درصد و در سال ۲۰۲۰ افزون بر ۳۰ درصد افزایش یافته بود.
با رشد قابل توجه تولید خودرو ایران، جایگاه ایران در رده‌بندی تولیدکنندگان بزرگ خودرو جهان نیز بهبود یافته است. ایران در سال ۲۰۲۲ توانسته است سه کشور انگلیس، روسیه و اسلواکی را کنار بزند و در جایگاه شانزدهمین تولیدکننده بزرگ خودرو جهان در این سال قرار بگیرد. رتبه ایران در رده‌بندی جهانی تولید خودرو در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۹ اعلام شده بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه