اتحادیه اروپا دایه دلسوزتر از مادر

اتحادیه اروپا دایه دلسوزتر از مادر

ماجرای فعالیت‌های ضدایرانی اتحادیه اروپا حالا کم‌کم دارد رنگ‌های تازه به‌خود می‌گیرد، جایی که اعضای پارلمان این اتحادیه روز پنجشنبه از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستند تحقیقات مستقلی را درباره اتفاقات مشکوک مدارس دخترانه ایران انجام دهد.


​​​​​​​در این سلسله ماجراها، تعدادی از دختران دانش‌آموز کشورمان با علائمی شبیه مسمومیت راهی درمانگاه‌ها شده و برای ساعاتی تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفته بودند. اتحادیه اروپا که پس از فروکش کردن اغتشاشات پاییز امسال حالا سنگ روی یخ شده است، در قطعنامه‌اش گروهی از آنچه او مذهبی‌ها خوانده را متهم کرده که نمی‌خواهند دختران ایرانی درس بخوانند.
براساس گزارشی که در سایت پارلمان اتحادیه اروپا منتشر شده، این قطعنامه از هیئت حقیقت‌یاب سازمان ملل متحد در مورد ایران می‌خواهد تحقیقات مستقلی در مورد این حوادث انجام دهد. نگرانی اعضای اتحادیه اروپا درباره درس‌خواندن دختران ایرانی درحالی است که براساس آمار بانک جهانی، کشورمان در زمینه عدالت آموزشی در رتبه اول جهان قرار دارد و ۵۱ درصد از دانش‌آموزان در حال تحصیل آن را دختران تشکیل می‌دهند.
سخنگوی وزارت امور خارجه هم در این خصوص اظهار کرد: صدور قطعنامه توسط پارلمان اروپا و تکرار اتهامات واهی و بی‌اساس علیه کشورمان مایه تعجب و تأسف است.
کنعانی همچنین گفت: مایه شرمساری است که بعضی‌ها، اقدامات عوامل خودفروخته و وابسته در این جنایت را ابزاری برای تخریب چهره و فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران قرار داده و از آن به عنوان سوژه جدیدی برای تداوم ضدیت‌های بی‌پایان خود با جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند و متأسفانه پارلمان اروپا نیز مکانی برای این چهره‌های مشکوک و افراطی به‌منظور نفرت‌پراکنی علیه ملت ایران و پروژه ایران‌هراسی شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه