از «شکرستان» جدید تا «جوانمردان»

انیمیشن‌های نوروز ۱۴۰۲

از «شکرستان» جدید تا «جوانمردان»

مرکز صبا با ساخت ۱۴مجموعه انیمیشن و سریال جدید، نوروز ۱۴۰۲ میهمان مخاطبان شبکه‌های مختلف تلویزیون می‌شود. جزئیات این برنامه‌ها را در ادامه ببینید.


​​​​​​​«پهلوانان» عنوان مجموعه انیمیشنی از مرکز پویانمایی صباست که سری جدید آن در هفت قسمت ۳۰ دقیقه‌ای برای پخش در نوروز ۱۴۰۲ تهیه و تولید شده است. پویانمایی «پهلوانان» در سری جدید خود از نظر تکنیکی و پردازش مدل‌ها ارتقا پیدا کرده است.
 مجموعه جدید «گنجینه» که نوروز ۱۴۰۲ روی آنتن می‌رود در ۶قسمت ۲۳ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی و کارگردانی صمد غلام‌زاده تولید شده است. گفتنی است یک نسخه سینمایی هم از این مجموعه تهیه و تولید شده که نوروز امسال روی آنتن می‌رود.
 مجموعه جذاب دیگر که نوروز امسال روی آنتن می‌رود و برای مخاطبان عام تولید شده مجموعه «شکرستان» است که سری جدید آن در ۲۶ قسمت ۱۵دقیقه‌ای با تکنیک کات‌اوت آماده پخش است.
فصل جدید «مثل‌نامه» در ۲۵ قسمت ۱۳ دقیقه‌‌ای برای مخاطبان کودک تهیه و تولید شده است. «مثل‌نامه» نگاهی به حکایت‌های کهن ایرانی دارد و در آن متون منظوم و منثور به زبان آشنای رنگ و تصویر درآمده است. 
 مجموعه «خروس زیرک، روباه کلک» در ۱۳ قسمت ۱۲دقیقه‎ای برای مخاطبان کودک تولید شده است.
  مجموعه دیگر که نوروز امسال روی آنتن می‌رود و برای مخاطبان خردسال تولید شده «فینگلیا»است که در فصل جدید این مجموعه موضوعاتی چون توجه کافی و درست به محیط اطراف و احترام به محیط زیست بررسی می‌شوند.
 فصل جدید «جنگل فندق» در ۲۶ قسمت ۱۲ دقیقه‌ای برای مخاطبان خردسال تهیه و تولید شده است. در تولید این مجموعه انیمیشن سعی شده فردیت خلاق کودک زیر سؤال برده نشود و مؤلفه‌های مهم و تأثیرگذاری همچون همفکری و مشورت با والدین و همچنین ارتباط گیری صحیح و مطلوب با همسالان روایت شود.
 سری جدید مجموعه «چیا» در ۲۶ قسمت
 ۷ دقیقه‌ای برای مخاطبان خردسال تهیه و تولید شده است. این مجموعه به صورت اپیزودیک با تکنیک کات‌اوت برای نخستین بار در تلویزیون در ابعاد ۴K تولید شده است.
برنامه «قصه‌های ریرا» که برای مخاطبان خردسال تولید شده در ۲۶ قسمت ۹دقیقه‌ای است. ریرا و دوستانِ همسن و سالش در هر قسمت از این مجموعه با مسئله‌ای مواجه می‌شوند. آن‌ها ابتدا مسئله را با ذهنیت کودکانه خود برانداز کرده و در طول داستان متوجه اشتباه‌ها و توانایی‌های خود می‌شوند.
 سری جدید «فرآیند» در ۲۶ قسمت ۱۳دقیقه‌ای برای مخاطبان کودک و نوجوان تولید شده است. انیمیشن «فرآیند» با کمک برنامه‌های مستند علمی و آموزشی رئال و استفاده از یک کاراکتر جذاب انیمیشنی تلاش می‌کند طیف متنوعی از موضوعات علمی و آموزشی را به مخاطب خود ارائه کند.
مجموعه جذاب «نقاش کوچولو» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی بابک نظری برای مخاطبان خردسال در ۲۶ قسمت ۹ دقیقه‌ای تهیه و تولید شده است. در این مجموعه سعی شده بر اساس نقاشی‌های یک کودک که نسبت به دنیای پیرامونش کشیده و جان بخشیده می‌شوند، قوه تخیل، خلاقیت و نوآوری در کودکان بیش از پیش شکل بگیرد و شکوفا شود.
 مجموعه برنامه‌های «ماهی بادکنکی» که در ۱۳قسمت ۱۲دقیقه‌ای برای رده سنی کودک تهیه و تولید شده بیشتر به موضوعات سبک زندگی و بررسی و تبیین نقش خانواده در زندگی فرزندان می‌پردازد.
 «آقامعلم و بچه‌ها» در ۱۳قسمت ۱۱دقیقه ای برای مخاطبان کودک تهیه و تولید شده است، آقامعلم بچه‌ها سعی دارد قصه‌ها و روایت‌های مشترکی که برای کودکان در طول زندگی رخ می‌دهد را به بهانه معرفی روستا برای کودکان بازگو کند و علاوه بر تعامل کودکان با یکدیگر به تعامل دانش‌آموزان با معلم به عنوان یک الگوی قابل رجوع نیز می‌پردازد. 
مجموعه جذاب دیگری که نوروز امسال روی آنتن می‌رود مجموعه «جوانمردان» است. این مجموعه در ۱۳قسمت ۲۲دقیقه‌ای، تیتراژ پایانی آن با صدای سالار عقیلی و تهیه‌کنندگی الهام ابراهیمی تهیه و تولید شده و روایتی از تاریخ ایران است که مغول‌ها با ایرانیان وارد جنگ شدند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه