طرح شفافیت قوا به مجمع می‌رود

سخنگوی شورای نگهبان در آخرین نشست خبری سال:

طرح شفافیت قوا به مجمع می‌رود


​​​​​​​سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح شفافیت قوای سه‌گانه در رفت و آمد چندگانه‌ای که بین مجلس و شورای نگهبان داشت، بسیاری از ایرادات آن رفع شد، ولی مجلس روی یکی از مواد ایراد گرفته شده این مصوبه اصرار دارد و طبیعتاً مصوبه به مجمع تشخیص ارسال می‌شود.
هادی طحان نظیف روز گذشته در نشست خبری، با تشریح آخرین طرح‌ها و لوایح مورد بررسی در شورای نگهبان گفت: از ابتدای سال تا امروز ما 59 مصوبه از مجلس دریافت و نسبت به آن اعلام‌نظر کرده‌ایم که از این تعداد 31 مورد طرح و مابقی لایحه بود؛ 12 مصوبه در همان مرحله اول و 24 مصوبه پس از رفع ایرادات مورد تأیید قرار گرفت و 23 مورد نیز مورد ایراد شورا بوده که هنوز در حال رفت‌و‌آمد بین شورا و مجلس است. 
وی افزود: همچنین در این مدت 24 اساسنامه ارسالی از دولت مورد بررسی قرار گرفت که 23 مورد تأیید شده و سه مورد نیز در حال رسیدگی است. علاوه بر این، اعلام نظر نسبت به نامه‌ها را داشتیم که درمجموع 162 بود و از این تعداد 129 نامه از دیوان عدالت اداری بود که 102 مورد خلاف موازین شناخته نشده ‌و 27 مورد نیز خلاف موازین شناخته شد. همچنین در این مدت 118 جلسه داشتیم که از این تعداد 87 جلسه صحن و 32 مورد جلسات فقهای شورای نگهبان بوده است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه