بهارخوان به‌نشر با محور زیارت، خانواده و همدلی

همزمان با نوروز 1402 صورت می‌گیرد

بهارخوان به‌نشر با محور زیارت، خانواده و همدلی

مدیرعامل به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) از اجرای طرح «بهارخوان 2» با تأکید بر محورهای موضوعی «زیارت»، «خانواده» و «همدلی» ذیل شعار «همه خادم الرضاییم» ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد.


حسین سعیدی در گفت‌وگو با آستان‌نیوز، به تشریح اقدام‌های به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) برای نوروز 1401 پرداخت و گفت: فراغت نوروزی 1402 و مقارنت آن با ماه قرآنی رمضان 1444، فرصت مغتنمی برای کتاب‌خوانی، تفکر، قرآن‌‌خوانی و تدبر است. طرح «بهارخوان» برای دومین سال پیاپی با تأکید بر محورهای موضوعی «زیارت»، «خانواده» و «همدلی» با شعار «همه خادم الرضاییم» فعالیت‌هایی کتاب‌محور در بردارد تا زیبایی‌های انس با کتاب در نوروز 1402 به عموم زائران و مجاوران ارائه شود و مخاطب کنار این سفره گسترده، طعم دل‌انگیز و حلاوت مطالعه را بچشد و فرهنگ کتاب‌خوانی، بیش از پیش در جمع خانواده، گروه‌های اجتماعی و اصناف گوناگون رواج یابد. وی هدف از اجرای طرح «بهارخوان2» را بهره‌مندی و دسترسی حداکثری زائران به کتاب‌های مناسب در اطلس اجتماعی زیارت، نشر کتاب فاخر و قابل عرضه، تعمیق گفتمان محوری عملیاتی در عرصه‌های نشر، معرفی، توزیع، فرهنگ‌سازی و تسهیل در فضای مطالعه عنوان کرد.

برپایی 6 نمایشگاه کتاب ویژه ایام نوروز
سعیدی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های کتاب به‌نشر در نوروز 1402 تصریح کرد: در ایام نوروز 6 نمایشگاه کتاب راه‌اندازی می‌شود که یک نمایشگاه کتاب با عنوان «ره‌باغ کتاب» در پیاده‌راه آیت‌الله طبسی دایر می‌شود و پنج نمایشگاه کتاب در حرم مطهر رضوی در صحن‌های ورودی باب‌الرضا(ع)، ورودی باب‌الجواد(ع)، بست شیخ طوسی، جنب چایخانه صحن کوثر و ورودی بست شیخ طبرسی راه‌اندازی خواهد شد. در کنار این نمایشگاه‌های کتاب نیز میزهای موضوعی عرضه کتاب در موضوعات حجاب و عفاف، سنت و سیره اهل بیت(ع)، سیره رضوی، خانواده و سبک زندگی، فرهنگ ایثار و شهادت در صحن‌های آزادی، گوهرشاد، قدس، جمهوری، انقلاب اسلامی و نیز یک نمایشگاه و ایستگاه کتاب در راه‌آهن مشهد راه‌اندازی می‌شود.
وی با اشاره به عرضه کتاب‌ها و محصولات فرهنگی در بسته‌بندی‌های موضوعی برای خرید زائران به عنوان سوغات ادامه داد: به‌نشر برای این ایام بسته موضوعی ویژه ماه رمضان، بسته موضوعی عبادت و بسته موضوعی سوغات زائر را تهیه کرده که تهیه این بسته‌‌ها تا پایان سال نیز ادامه دارد.

نذر کتاب
سعیدی اظهار کرد: طرح «نذر کتاب» در راستای بیانات تولیت آستان قدس رضوی از هفته کتاب اجرایی شده است و در ایام نوروز با قوت بیشتری ادامه می‌یابد. بسترهای نذر کتاب هم اکنون در سامانه نذر آستان قدس رضوی فراهم است و پس از دریافت نذورات، به صورت مرحله‌ای خرید و اهدای کتاب ویژه مناطق محروم انجام می‌گیرد.
 مدیرعامل به‌نشر با تأکید بر اینکه در ایام نوروز، کالابرگ خرید کتاب در برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی در بین زائران توزیع می‌شود، اظهار کرد: در قالب این طرح، بن خرید یا تخفیف کتاب به زائران از طریق سامانه‌های موجود حرم مطهر به مخاطبان برنامه‌های فرهنگی صحن‌ها و رواق‌ها و زائران علاقه‌مند به عنوان هدیه اهدا خواهد شد که افراد می‌توانند با مراجعه به کتاب‌فروشی‌های به‌نشر در مشهد و سراسر کشور یا سایت خرید کتاب اینترنتی به‌نشر به آدرس
 www.behnashr.com کتاب‌های مورد علاقه خود را با تخفیف مندرج در کالابرگ تهیه کنند.

راه‌اندازی کتاب‌فروشی سیار در حاشیه شهر 
 وی با اشاره به راه‌اندازی کتاب‌فروشی سیار ویژه ایام نوروز تصریح کرد: با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک دستگاه اتوبوس تجهیز شده به عنوان کتاب‌فروشی سیار نوروزی در مناطق حاشیه شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 
سعیدی با اشاره به برگزاری طرح «بوی کاغذ، عطر نرگس» ویژه مخاطبان سایت به‌نشر و مخاطبان غیرحضوری اظهار کرد: براساس این طرح تمامی مخاطبان سایت به‌نشر، کتاب‌های خود را با 20 درصد تخفیف از فروشگاه اینترنتی به‌نشر به آدرس behnashr.com تهیه می‌کنند که در خریدهای بالای 100 هزار تومان ارسال رایگان است. در طرح «بوی کاغذ، عطر نرگس» همه کتاب‌های ارسالی به عطر نرگس معطر شده و در صورتی که کتاب، هدیه‌ای از سوی خریدار باشد متن مورد نظر خریدار در کارت‌پستال بهارانه‌ای نوشته خواهد شد. این طرح از نیمه شعبان آغاز شده و تا عید فطر ادامه دارد.

کتاب «عقیله» هدیه نوروزی به‌نشر به فعالان فرهنگی و نخبگانی
سعیدی در پایان با اشاره به اهدای کتاب «عقیله» به فعالان فرهنگی و نخبگانی به عنوان هدیه نوروزی تصریح کرد: با توجه به اینکه کتاب «عقیله» روایتی از زندگی بانوی صبر و شجاعت، حضرت زینب(س) به عنوان پرافتخارترین کتاب به‌نشر در سال 1401، سه جایزه با عناوین «شایسته تقدیر چهلمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران»، «شایسته تقدیر بخش مستندنگاری در پانزدهمین دوره جشنواره ادبی جلال‌ آل‌احمد»، «برگزیده هجدهمین جایزه کتاب سال خراسان رضوی در بخش ادبیات داستانی» را دریافت کرده است، برای بیش از 100 نفر از فعالان فرهنگی، سیاسی، مذهبی و صاحب‌نظران با هدف آشنایی جامعه نخبگانی و معرفی آن توسط نخبگان در سطح کشور ارسال شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه