تصاویر«سروقامتان» روی دیوارهای شهر

از فروردین 1402 انجام می‌شود

تصاویر«سروقامتان» روی دیوارهای شهر

علی فروزانفر، معاون هنری حوزه هنری در نشست تشریح پروژه نقاشی‌های دیواری «سروقامتان» تهران گفت: در یک سال و نیم گذشته مؤسسه «نام» که مرتبط با حوزه هنری است، در مسیر هنر قدم برداشته و کارهای درخشانی نیز در آن انجام شده که تولیدات آن به خانه‌های مردم رفته و یا آثار شاخص تبدیل به پازل و بازی شده است.


وی ادامه داد: نیاز داریم برخی کارها میدانی انجام شود که یکی از این فعالیت‌ها رویداد «سروقامتان» تهران است و دوستان ما در مؤسسه نام توانسته‌اند با موضوع شهید و شهادت کارهای شاخصی را از گنجینه‌های هنری استخراج و آن را در دیوارهای شهری و عرصه‌های قابل نمایش ثبت کنند. در ادامه قادری، معاون فرهنگی شهرداری با بیان اینکه سازمان زیباسازی شهرداری در یک سال گذشته تمام تلاش خود را کرده تا در راستای هویت‌بخشی به سیمای شهر کارهای مختلفی انجام دهد، یادآور شد: یکی از همین اتفاق‌های خوب، در حوزه نقاشی‌های دیواری بود که سعی کردیم آثار افراد صاحب‌نام و هنرمندان شاخص انتخاب شود تا علاوه بر هویت‌بخشی به شهر، ذوق هنری مردم هم ارتقا پیدا کند که این اتفاق با کمک دوستان در مؤسسه نام به وقوع پیوست. به این ترتیب ۲۲ هنرمند آثاری خلق کردند که خوشبختانه می‌توانیم مجموعه کاملی از شهدای مناطق را داشته باشیم.
قادری با تأکید بر اینکه این اتفاق نتیجه درخواست‌های مکرر خانواده‌های شهدا بود، تصریح کرد: علاوه بر این سازمان زیباسازی در طول سال کارهای زیادی انجام می‌دهد و دیوار یادمانی شهدا نیز همواره در دستور کارش است اما با توجه به تعداد بالای شهدا این طرح خوب به اتفاق آرا در سازمان تصویب شد و با همکاری مؤسسه «نام» به اجرا درآمد که فکر می‌کنم از فروردین سال آینده می‌توانیم کار را آغاز کنیم.
زوریی نصرآباد نیز یادآور شد: مهرماه امسال شورای تخصصی با حضور مصطفی گودرزی، غلامعلی طاهری و ‌محمدرضا دوست محمدی تشکیل و در آن جلسه بررسی شد چه هنرمندانی برای این پروژه دعوت شوند و در نهایت ۲۲ هنرمند پیشکسوت و جوان دعوت به همکاری شدند.

خبرنگار: صبا کریمی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه