انقلاب اسلامی امید و اعتمادبه‌نفس را در جهان اسلام ارتقا داد

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار جمعی از علمای شیعی عراق:

انقلاب اسلامی امید و اعتمادبه‌نفس را در جهان اسلام ارتقا داد

به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار جمعی از وکلای شرعی رهبر معظم انقلاب در شهرهای مختلف عراق که در حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد؛ به علل و عوامل ماندگاری و اقتدار انقلاب اسلامی اشاره و با بیان اینکه توفیقات جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف از محاسبات مادی فراتر است؛ ابراز کرد: انقلاب ملت ایران جنبشی اسلامی و ایمانی است که از لحظه وقوع تاکنون در عرصه‌های مختلف مشمول امدادهای الهی بوده و این دست غیب الهی است که این کشور و انقلاب را در برابر توطئه‌های فراوان و خطرناک دشمنان حفظ کرده است.


وی با بیان اینکه حضرت امام علی بن موسی‌الرضا(ع) صاحب حقیقی این کشور، انقلاب و نظام هستند؛ ابراز کرد: برخلاف میل و خواسته بدخواهان و دشمنان، انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور تأثیرگذاری عمیقی داشته است؛ این انقلاب در خارج از مرزها، امید و اعتماد به نفس را در جهان اسلام ارتقا داد و رشحاتی از انوار مقدس آن موجب شکل‌گیری جریان مقاومت در منطقه‌ و رقم خوردن پیروزی‌های حزب‌الله در برابر دشمن صهیونیستی، مقاومت مردم یمن و سوریه و ایجاد شرایط سخت برای رژیم اشغالگر قدس شد.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به پیشرفت‌‎های داخلی کشور پس از پیروزی انقلاب، عنوان کرد: در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود همه تحریم‌ها و فشارها، ایران در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت و بهداشت، آموزش عالی، قدرت نظامی، فناوری هسته‌ای، علوم دانش‌بنیان، صنعت و غیره رشد و تعالی داشته است، در شرایطی که در گذشته در موارد بسیار جزئی محتاج کشورهای غربی بودیم.
وی انقلاب اسلامی را جنبشی برگرفته از قرآن و مکتب اهل بیت(ع) دانست و گفت: این انقلاب مختص به یک کشور و نژادی خاص نیست، تمام انسان‌ها مخاطب انقلاب اسلامی هستند زیرا مخاطب اسلام و قرآن نیز قشر خاصی نبوده و بشریت است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی در ادامه به اشتراکات فرهنگی و تاریخی بین دو ملت ایران و عراق اشاره کرد و با بیان اینکه این دو ملت در تمام جهات جز زبان، با یکدیگر مشترک هستند، گفت: ما عزت، پیشرفت، امنیت، عمران، رفاه و آبادی عراق را عزت و پیشرفت کشور خودمان می‌دانیم و هیچ جدایی بین ایران و عراق نمی‌دانیم؛ ایران و عراق دو کشور بزرگ شیعه در منطقه هستند که باید یکدیگر را حمایت کنند.
وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال نفوذ و استعمار عراق است، گفت: دشمن؛ همدلی، وحدت و دوستی امت مسلمان را نمی‌پسندد و برای ایجاد تفرقه توطئه‌ می‌کند و از هیچ تلاش و خباثتی برای بد جلوه دادن خدمات جمهوری اسلامی فروگذار نیست.
تولیت آستان قدس رضوی دفاع از حق را یکی از وظایف علمای مسلمان دانست و اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم به توبیخ و تقبیح کتمان‌کنندگان حق می‌پردازد؛ بنابراین دفاع از حق یک رسالت الهی است که در مسیر بیان و دفاع از آن نباید از شماتت سرزنش‌کنندگان هراس داشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی همچنین با بیان اینکه ما به میزبانی از 2میلیون زائر عراقی در طول سال در ایران افتخار می‌کنیم؛ اظهار کرد: در حرم مطهر رضوی یک رواق و صحن را به زائران عرب‌زبان حضرت رضا(ع) اختصاص داده‌ایم که عمده آن‌ها زائران عزیز عراقی هستند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه