برای زیارت آسوده 

مدیر مرکز اطلاعات و فناوری آستان قدس رضوی از توسعه شبکه‌های مخابراتی حرم مطهر رضوی خبر داد

برای زیارت آسوده 

در آستانه سال نو و همزمان با تشرف میلیونی زائران به مشهدالرضا(ع)، آستان قدس رضوی با همکاری دستگاه‌های اجرایی متولی، شبکه‌های مخابراتی اطراف حرم مطهر رضوی را تقویت کرده تا ظرفیت خدمت‌رسانی به زائران در این زمینه افزایش یابد.  


به گزارش آستان‌نیوز، مدیر مرکز اطلاعات و فناوری آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: همه ساله در ابتدای سال نو و در مناسبت‌هایی همچون دهه کرامت، دهه اول محرم و دهه آخر صفر، با پیک حضور زائران در حرم مطهر رضوی مواجه هستیم از همین رو همواره مشکل دسترسی زائران و مجاوران به شبکه‌های مخابراتی و پهنای باند اینترنت وجود دارد.
ابراهیم دانشی‌فر تصریح کرد: در همین راستا جلساتی با محوریت اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی، با همکاری سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی و مرکز اطلاعات و فناوری آستان قدس رضوی برگزار شد. دانشی‌فر افزود: به دنبال برگزاری این جلسات مقرر شد کمیت و کیفیت پوشش‌دهی آنتن و افزایش ظرفیت پهنای باند در صحن‌ها، رواق‌‌ها و اماکن سرپوشیده همچون مرکز نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی ارتقا داده شود.

راه‌اندازی 6 سایت مخابراتی جدید
به گفته مدیر مرکز اطلاعات و فناوری آستان قدس رضوی، پیرو این هماهنگی‌ها و اقدام‌ها، برای نخستین‌ بار 6 سایت مخابراتی در برخی نقاط حرم مطهر از جمله نقاره‌خانه و مسجد گوهرشاد فعال شد که با رونمایی این سایت‌ها، شاهد افزایش ظرفیت سرویس‌دهی به زائران خواهیم بود.

نصب سایت‌های جدید همراه اول و ایرانسل
وی خاطرنشان کرد: شرکت همراه اول در رواق‌های زیرسطحی دارالحجه، دارالشفا و مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی و شرکت ایرانسل نیز در رواق دارالرحمه، نصب سایت‌های داخلی خود را آغاز کرده‌اند که با تکمیل این طرح‌ها پوشش‌دهی تلفن‌های همراه در این رواق‌ها ارتقا خواهد یافت.
دانشی‌فر ادامه داد: همچنین مقرر شده است در سال آینده سه سایت سیار با هدف پوشش‌دهی ایام پیک سال در اطراف موزه مردم‌شناسی حرم مطهر، بست نواب و باغ رضوان و همچنین یک ایستگاه دائم در ورودی پارکینگ شماره ۴ و یک ایستگاه سیار در رواق شیخ بهایی ایجاد شود که با توجه به اقدام‌های صورت گرفته، امیدواریم در سال 1402، هم در ایام نوروز و هم در سایر ایام زیارتی، شاهد ارتقای کیفیت خدمات مخابراتی باشیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه