حنای «بی بی» رنگی ندارد

شبکه 13 رژیم صهیونیستی مدعی شد نتانیاهو دیگر شخصیت مطلوبی برای یانکی‌ها نیست

حنای «بی بی» رنگی ندارد

کار نخست وزیر رژیم صهیونیستی هر روز تنگ‌تر از قبل می‌شود. بنیامین نتانیاهو که در صحنه داخلی به صخره‌سخت مخالفان برخورده، امیدوار بود در حوزه سیاست خارجی با نزدیکی به آمریکا و کشورهای عربی و پیش بردن توافق صلح ابراهیم این نقیصه را جبران کرده و افکار عمومی را راضی کند، اما در رابطه با کشورهای عربی توافق ایران با عربستان سعودی رؤیای نتانیاهو معروف به «بی بی» را به باد داد.


در نوع رابطه با آمریکا هم روز گذشته شبکه 13 رژیم صهیونیستی مدعی شد نتانیاهو دیگر شخصیت مطلوبی برای یانکی‌ها نیست. 

«جو» هم قید «بی‌بی» را زد 
«موریا والبرگ» خبرنگار امور سیاسی این شبکه در تشریح این موضوع درباره گفت‌وگوی خصوصی خود با یک منبع آگاه از دفتر نخست‌وزیر اعلام کرد: «از او درباره دلیل دعوت نکردن کاخ سفید تا به حال از نتانیاهو برای سفر به واشنگتن پرسیدم. پس از اصرار بر سؤال و ربط دادن آن به اصلاحات قضایی، او گفت شما باید از آمریکایی‌ها بپرسید که چرا هنوز این اتفاق نیفتاده». خبرنگار شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش تصریح کرد: این پاسخ نشان می‌دهد دفتر نخست‌وزیر هم معتقد است نتانیاهو شخصیت مطلوبی برای کاخ سفید نیست.هفته گذشته، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند آمریکایی‌ها در حال بررسی تصمیمی هستند که «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه نتانیاهو را از سفر به ایالات متحده منع کنند؛ موضوعی که نشان‌دهنده بدبینی کاخ سفید به مقامات فعلی تل‌آویو است که وضعیت سرزمین‌های اشغالی را به ناامنی و درگیری کشانده‌اند.  جو بایدن هم 22 بهمن برای نخستین‌بار از طرح کابینه راست‌گرا و افراطی رژیم صهیونیستی تحت عنوان اصلاح نظام قضایی انتقاد کرده بود. نتانیاهو اما این اظهارات را «دخالت آشکار، واضح و غیرضروری» آمریکا توصیف کرد.

ادعای کمک واشنگتن به اعتراضات ضدنتانیاهو!
اختلافات زیرپوستی میان واشنگتن و تل آویو تا جایی بالا گرفته که روز گذشته یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی، دولت آمریکا را به تأمین مالی اعتراضات سراسری در فلسطین اشغالی متهم کرد. این منبع نزدیک به نتانیاهو گفت: «اعتراضات با میلیون‌ها دلار تأمین مالی و سازماندهی شده است. یک مرکز وجود دارد که همه تظاهرات‌کنندگان به طور منظم از آن سرچشمه می‌گیرند. چه کسی هزینه حمل و نقل، پرچم‌ها و این مراحل را تأمین می‌کند؟ برای ما روشن است». تایمز اسرائیل با اشاره به این موضوع در گزارشی نوشت: «یک عضو دیگر هیئت همراه نخست‌وزیر در سفر به ایتالیا تأیید کرد منظور مقام ارشد اسرائیلی، ایالات متحده بود». اظهارنظر مقام ارشد صهیونیست در شرایطی مطرح شده که «یائیر نتانیاهو» پسر بنیامین نیز روز شنبه گزارش وبگاه آمریکایی«بریتبارت» با موضوع کمک مالی واشنگتن به یکی از گروه‌های حاضر در اعتراضات فلسطین اشغالی را بازنشر داد.
این اتفاقات در حالی است که ساکنان فلسطین اشغالی برای دهمین شنبه متوالی در شهرهای مختلف علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند دست‌کم ۲۰۰ هزار نفر در تل‌آویو در تظاهرات علیه نتانیاهو مشارکت کرده‌اند. روند اعتراضات به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو مدتی است به درون نهادهای نظامی و امنیتی نیز کشیده شده و روز به روز گسترده‌تر می‌شود و افسران و نظامیان بیشتری اعلام می‌کنند دیگر حاضر به خدمت نظامی نیستند. کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو در چهارم ماه ژانویه سال جاری میلادی طرحی برای اصلاح نظام قضایی این رژیم ارائه کرد. مخالفان او می‌گویند نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظام قضایی» نامیده، از محاکمه فرار کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه