جادوی نقش‌ها

استقبال مخاطبان از گریم سنگین دو بازیگر «آکتور»

جادوی نقش‌ها

یکی از جذابیت‌های سریال «آکتور» گریم و نقش‌های متفاوتی است که دو شخصیت اصلی دارند. در جدیدترین قسمت این سریال، رونمایی از گریم‌های سنگین نوید محمدزاده و احمد مهرانفر که هر کدام از آن‌ها را حدود 50 سال پیرتر کرده بود مخاطبان را غافلگیر کرد.


در قسمت هفتم سریال «آکتور» علی (نوید محمدزاده) و آلما (هستی مهدوی‌فر) در نقش یک زن و شوهر میانسال، سراغ زوجی که می‌خواستند پدرشان را به بخش وی‌آی‌پی خانه سالمندان مد نظرشان ببرند، می‌روند و موفق می‌شوند آن‌ها را منصرف کنند، در نهایت مرتضی (احمد مهرانفر) به همراه علی برای پیدا کردن فرد مورد نظرشان وارد خانه سالمندان می‌شوند. آن‌ها در نقش دو پیرمرد بالای 80 سال ظاهر می‌شوند و علاوه بر گریمی که کمتر از نصف روز، دوام دارد باید مراقب صدا و رفتارشان هم باشند تا لو نروند.
نیما جاویدی که پیش از این فیلم‌های سینمایی «ملبورن» و «سرخپوست» را ساخته بود در نخستین قدم سریال سازی‌اش، سراغ قصه‌ای جذاب از زندگی دو بازیگر بی‌نام و نشان و آس و پاس رفته است. 
علی و مرتضی که برای گذران زندگی از راه حرفه‌شان، برنامه‌های غافلگیرکننده برای مشتریانشان اجرا می‌کنند، با پیشنهادی مواجه می‌شوند که زندگی آن‌ها را دستخوش تغییراتی می‌کند.
نقطه قوت «آکتور» غافل‌گیری است. در قسمت نخست هم که دو بازیگر اصلی سریال با گریم‌های متفاوت دو خلافکار ظاهر شدند، تعلیق قصه آغاز شد و لو رفتن اینکه دو شخصیت اصلی در سریال، بازیگر هستند، از جذابیت ماجرا کم نکرد؛ چرا که مخاطب در هر قسمت با نقش‌ها و قصه‌ای جدید روبه‌رو می‌شود.
اضافه شدن هستی مهدی‌فر و‌ هانیه توسلی به ماجرای اصلی هم داستان‌های فرعی دیگری را پیرامون این شخصیت‌ها به وجود آورده است که احتمالاً پیچیدگی سریال را بیشتر می‌کند. 

ریسک بزرگ کارگردان
ایفای نقش‌های متفاوت نوید محمدزاده و احمد مهرانفر و ایجاد تعادل میان نقش اصلیشان در قصه و نقش‌های فرعی که متناسب با هر ماجرا باید در آن شمایل ظاهر شوند، توانایی این دو بازیگر برآمده از صحنه تئاتر را نشان می‌دهد، چه زمانی که در نقش دو کارگر جنوبی به ویلایی در شمال تهران رفتند و دعوایی صوری راه انداختند و چه زمانی که در نقش فروشنده و مصرف‌کننده شیشه در مطبی ظاهر شدند تا پرده از یک فریب‌کاری بردارند.
کارگردان این سریال وسواس زیادی برای انتخاب بازیگرانش به خرج داده و برای انتخاب دو بازیگر اصلی، دست به ریسک بزرگی زده است. 
زوج هنری این سریال، ستاره‌های یک ژانر نیستند و هر کدامشان، دو قلمرو متفاوت دارند. نوید محمدزاده به خاطر بازی‌های متفاوت و تلخی که در آثار اجتماعی داشته شناخته می‌شود و احمد مهرانفر به خاطر شیرینی و طنازی که در آثار کمدی داشته است، حالا این دو چهره بازیگری در یک قلمرو مشترک و در کنار هم بازی می‌کنند که می‌تواند یک زوج هنری جدید و موفق را بسازد.
جاویدی در «آکتور» تلاش دارد با تغییر موقعیت‌های صحنه و شخصیت‌ها، جادوی سینما را به رخ تماشاگران بکشد و مخاطبان را با بخش واقعی و سخت زندگی بسیاری از بازیگران تئاتر و اهالی سینما که سوپراستار و سلبریتی نیستند، آشنا کند.

خبرنگار: زهره کهندل

برچسب ها :
ارسال دیدگاه